ادعای بابی جیندل:

توافق هسته‌ای با ایران مسابقه تسلیحاتی در منطقه به راه می‌اندازد

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد در صورت امضای توافق هسته‌ای با ایران، مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه به راه می‌افتد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ؛ "بابی جیندال،" فرماندار ایالت لوئیزیانا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در گفتگو با فاکس نیوز درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک مدعی شد: به نظر من توافقنامه بد بسیار بدتر از نرسیدن به توافق است. چیزی که ما می‌شنویم این است که ما نمی‌توانیم درهر زمانی از هر مکانی بازرسی داشته باشیم و علاوه بر آن ایران هزاران سانتریفوژ را حفظ می‌کند.
من نگران هستم این دولت باعث شود که مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه آغاز شود و براساس آن کشورهای سنی عربی مثل مصر ، عربستان سعودی و ترکیه خواستار توانایی‌های هسته ای برای خودشان شوند و شاید آن را از پاکستان تهیه کنند. این تهدیدی برای اسرائیل، اروپا و آمریکا است . امیدوارم "هیلاری کلینتون،" وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، به جای مشغول شدن روی موضوعات دیگر، علیه این توافقنامه بسیار بد موضع گیری کند. من می‌دانم که وی معمار سیاست خارجی شکست خورده دولت "باراک اوباما" است؛ اما این مسئله باید فراتر از مسائل سیاسی احزاب در آمریکا باشد. 

وی در ادامه ادعایش افزود: موضوع به یک تهدید موجودیتی برای منطقه و برای آمریکا مربوط می‌شود. آنها حتی از ایران نمی‌خواهند که اسرائیل را به رسمیت بشناسد، روابط با تروریسم را قطع و زندانیان آمریکایی را آزاد کند . من فقط درباره کنار گذاشتن غنی سازی اورانیوم و همه سانتریفوژهایشان صحبت می‌کنم. من درباره بازرسی در همه زمان‌ها و از همه مکان‌ها صحبت می‌کنم. این ها ویژگی‌های یک توافقنامه اساسی است؛ اما به نظر می‌رسد که ما به هیچ یک از این ها نخواهیم رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار