نائب رئیس انجمن شنوایی شناسی خبر داد

شیوع بیشتر بیماری پیرگوشی در دهه آینده

نائب رئیس انجمن شنوایی شناسی با اشاره به روند سالمند شدن جامعه گفت: بیماری پیرگوشی در دهه آینده شیوع بیشتری پیدا می‌کند.

سعید ملایری نائب رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به میزان شیوع پیرگوشی در دنیا اظهار کرد: بیماری پیرگوشی در افراد بالاتر از 60 سال شیوع بیشتری دارد. این مسئله در بعضی از جوامع به صورت کم‌شنوایی بروز می‌کند و این بیماری شایع‌ترین بیماری در جمعیت سالمند برخی جوامع محسوب می‌شود.

وی افزود:در کشورهایی مانند ایالت متحده آمریکا، بیماری پیرگوشی، سومین مشکل افراد مسن پس از بیماری‌های فشار خون و آرتروز محسوب می‌شود. با توجه به روند سالمند شدن که در جامعه ما وجود دارد، در دهه آینده با مشکل پیرگوشی بیشتر مواجه می‌شویم و این بیماری به میزان بیشتری در جامعه ما شیوع پیدا می‌کند.

نائب رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران با اشاره به میزان شیوع بیماری پیرگوشی در افراد بالای 65 سال بیان کرد: 25 درصد افراد بالای 65 سال به پیرگوشی مبتلا می‌شوند این مسئله در افراد بالای 70 سال 85 درصد و در افراد بالای 85 سال 90 درصد خواهد بود.

ملایری ادامه داد: در چشم‌انداز سلامت جامعه، مشکل اختلال شنوایی به عنوان مولفه‌ای بسیار مهم در ارتباط با سلامت جامعه خواهد بود. با توجه به آنکه جمعیت جامعه ما جوان و میانسال هستند و تعداد تولد در جامعه ما کاهش پیدا کرده است، انتظار می‌رود که جمعیت مسن جامعه ما بیشتر شود و به دنبال آن بیماری‌هایی چون پیرگوشی بروز کند.

گفتنی است بیماری پیرگوشی با افزایش سن در افراد بروز می‌کند. این بیماری در افراد بالای 65 سال دیده می‌شود و در بین افراد بروز می‌کند البته بیماری پیرگوشی در آینده به بیماری در بین جمعیت سالمند ایران دیده خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار