جشن پنجاهمین سالگرد روابط دو جانبه ژاپن و کره جنوبی

ژاپن و کره جنوبی پنجاهمین سالگرد روابط دو جانبه خود را جشن می گیرند.

جشن پنجاهمین سالگرد روابط دو جانبه ژاپن و کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، ژاپن و کره جنوبی پنجاهمین سالگرد روابط دو جانبه خود را جشن می گیرند.

روابط این دو کشور به دلیل اختلافات ارضی و تنش های به وجود آمده در زمان جنگ ژاپن تیره و تار شده بود. جشن پنجاهمین سالگرد روابط دو جانبه ژاپن و کره جنوبی فرصتی را فراهم می کند تا این دو کشور درصدد بهبود روابط خود برآیند.
 
روز دوشنبه پارک گئون-های ، رئیس جمهور کره جنوبی  در مراسمی که به میزبانی سفارت ژاپن در سئول برگزار می شود شرکت می کند. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن هم در ضیافتی که در سفارت کره جنوبی در توکیو برگزار می شود حضور خواهد داشت.

نخست وزیر ژاپن در گفتگوی تلفنی با یون بیانگ سه، وزیر امور خارجه کره جنوبی اظهار داشت: "تمایل دارم به خاطر مردم دو کشور و همچنین به خاطر نسل بعدی با خانم پارک برای بهبود روابط ژاپن و کره جنوبی همکاری کنم."

از زمان به قدرت رسیدن پارک گئون-های در کره جنوبی و  شینزو آبه در ژاپن هیچ گفتگوی دو جانبه ای میان این دو انجام نشده است. 

رئیس جمهور کره جنوبی نیز جشن پنجاهمین سالگرد روابط دو جانبه میان کره جنوبی و ژاپن را فرصتی مناسب برای بهبود روابط میان دو کشور دانست.

روابط ضعیف کره جنوبی و ژاپن تلاش ها برای افزایش همکاری های دو جانبه امنیتی را مخدوش کرده بود، آن هم در شرایطی که هر دو کشور به عنوان متحدان اصلی آمریکا در آسیا با تهدید کره شمالی و چین مواجه هستند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار