ویژه های رمضانی در شبکه های برون مرزی

شبکه های برون مرزی همگام با دیگر شبکه های سراسری رسانه ملی برنامه های ویژه ای برای ایام رمضان مخاطبانشان پخش می کنند .

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی این برنامه ها شامل ویژه برنامه های رمضان، مسابقات قرآنی، برنامه های آموزشی و فرهنگی، میزگرد، سریال، برنامه های ویژه كودكان و ... است .

برخی از برجسته ترین برنامه های رمضانی در شبكه های برون مرزی به شرح زیر ارائه می شود .

شبكه الكوثر
در شبكه الكوثر با موضوع ماه مبارك رمضان ویژه برنامه افطار با عنوان "رمضان احلی" كه دردفتر بیروت تهیه شده است در 30 قسمت 75 دقیقه ای در موعد افطار پخش می شود . ویژه برنامه سحر در این شبكه برنامه ای با عنوان " نفحات الاسحار " كه در حرم امیر المومنین امام علی (ع) درنجف اشرف ، مسجد سهله و مسجد كوفه تهیه شده ، در 30 قسمت 50 دقیقه ای در سحرهای ماه مبارك از شبكه الكوثر پخش می شود .

"فقه الصیام"عنوان ویژه برنامه دیگری است كه در خصوص احكام روزه ، هر شب ساعت  19:00 با حضور شیخ اسد قصیر به صورت زنده از استودیوی شبكه در قم و با مشاركت تلفنی بینندگان پخش خواهد شد .

در بخش برنامه های قرآنی نیز هشتمین دوره مسابقه بین المللی قرآنی تلویزیونی با عنوان " ان للمتقین مفازا " با حضور 100 قاری از 30 كشورجهان و داوران بین المللی قرآن به صورت زنده هر شب ساعت 00:30 بامداد و به مدت 70 دقیقه از این شبكه پخش خواهد شد .

 شبكه الكوثر روزانه دو تلاوت ترتیل قرآن رابه صورت زنده برای مخاطبان خود پخش خواهد كرد كه تلاوت ترتیل حرم مطهر رضوی از مشهد مقدس ساعت 6 بامداد هر روز خواهد بود و تلاوت ترتیل حرم مطهر حضرت معصومه(س) از قم نیز ساعت 15:00 پخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سیره حقیقی حضرت محمد (ص) موضوعی دیگر از برنامه های شبكه الكوثر است كه در میزگردهای شبانه و با عنوان "حقائق التاریخ" هرشب به مدت 65 دقیقه و به صورت زنده با حضور كارشناسان و مورخینی از شهرهای قم – دمشق و.. پخش می شود.

در بخش سرگرمی نیز دوبله سریال های "روزهای زیبا" و "سقوط یك فرشته" برای اولین بار از شبكه الكوثر پخش و مسابقه تلفنی حلقه سبز با محتوای رمضانی و به صورت زنده هر روز ساعت 16:00 برای مخاطبان عام شبكه اجرا  خواهد شد.

در زمینه برنامه های كودك و نوجوان،شبكه الكوثر رنگ و بوی رمضانی به خود گرفته و علاوه بر پخش زنده مسابقه ای ویژه نوجوانان با عنوان " انقر و اربح" برنامه ویژه ای نیز برای خردسالان در نظر گرفته شده است .

شبكه سحر
شبكه سحر در ماه مبارك رمضان و در سیماهای مختلف برنامه های متنوعی را تدارك دیده است .

سیمای آذری در این شبكه با مجموعه هایی چون "ویژه برنامه افطار در 33 برنامه 60 دقیقه ای"، "ویژه برنامه سحر در 30 برنامه 90 دقیقه ای"، "سریال جراحت در 27 قسمت 45 دقیقه ای"، "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد در 5 قسمت 45 دقیقه ای"، "سی شب سی حدیث در 30 برنامه 10 دقیقه ای"، "مجموعه تلنگر  در 10 برنامه 10 دقیقه ای"، "شمیم هدایت در 20 قسمت 10 دقیقه ای" و " 30 برنامه سخنرانی 30 دقیقه ای" مخاطبان روزه دار خود را در آن سوی مرزهای ایران اسلامی همراهی خواهد كرد .

"برنامه خانواده در 12 قسمت 55 دقیقه ای"، " 30 برنامه صبحگاهی 90 دقیقه ای"، " 10 برنامه كودك 30 دقیقه ای" و "برنامه مذهبی اذان  30 بخش 45 دقیقه ای" از دیگر برنامه های این سیما در ایام رمضان است  .

در سیمای بوسنی شبكه سحر ویژه برنامه رمضان با عنوان عطر رمضان در 30 قسمت 30 دقیقه ای به تهیه كنندگی سعید دیانتی، برنامه  نغمه های برتر قرآنی در 40 قسمت 25 دقیقه ای با تهیه كنندگی محسن جعفری، سریال شاید برای شما هم اتفاق بیافتد در 30 قسمت با دوبله به زبان بوسنی و مجله فرهنگی به تهیه كنندگی اقدس كاربخش و هر هفته روز جمعه گزارشی از نمایشگاه بین المللی قرآن پخش می شود.

بنابراین گزارش سیمای فرانسه در ایام ماه مبارك رمضان به صورت ویژه فعال است.

برنامه "رمضان الكریم" به صورت مستند تركیبی در 30 قسمت 40 دقیقه ای، مستند " مساجد در آیینه هنر" در 30 قسمت14 دقیقه ای، ادعیه ماه مبارك رمصان به زبان فرانسه در 30 قسمت 10 دقیقه ای ، مستند "رهروان نور"با موضوع زندگی 13 قاری بین المللی قرآن در 13 برنامه 20 دقیقه ای و سریال "5 كیلومتر تا بهشت" در 24 قسمت 30 دقیقه ای از برنامه های این سیما است كه در ماه مبارك پخش می شود.

در سیمای اردو متعلق به شبكه سحر نیز مجموعه هایی با عنوان ویژه برنامه " مهمان خدا" در 30 قسمت 30 دقیقه ای ، برنامه راه زندگی به صورت زنده در 30 بخش 20 دقیقه ای ، سریال بوی خوش زندگی در 30 قسمت 30 دقیقه ای ، سخنرانی های مذهبی در 30 برنامه 10 دقیقه ای ، تفسیر قرآن در 30 قسمت 12 دقیقه ای  و برنامه نسیم زندگی به تهیه كنندگی محسن رفیعی پورعلوی پخش خواهد شد.

سیمای انگلیسی در ماه مبارك رمضان با ویژه برنامه هایی شامل خانواده تهران ، اسلام و مسایل روز جهان، افق، دیدگاه ، مطالعات اسلامی، احكام اسلامی، ماه خدا، مهمانی آسمانی، نماز جلوه عبودیت، دعای ابوحمزه ثمالی، سریال روز حسرت و سریال صاحبدلان میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

مخاطبان سیمای كردی هم می توانند ویژه برنامه هایی با عناوین سریال سی امین روز، سریال مدینه، ویژه رمضان (افطار)، ویژه سحر و مسابقه قرآنی را در ایام ماه مبارك از این شبكه ببینند.                                                   
شبكه آی فیلم
سریال های پرده نشین و امام علی در ماه مبارك رمضان از شبكه آی فیلم پخش خواهد شد. همچنین ویژه برنامه "مسابقه رمضان" در 30 قسمت پخش و هر روز  10 برنده خواهد داشت . تهیه 15 كلیپ ویژه ماه مبارك رمضان از دیگر اقدامات این شبكه است.

رادیوهای برون مرزی
رادیوهای اروپا و آمریكا ، رادیوهای شبه قاره و شرق آسیا و آسیای مركزی و قفقاز با تهیه و پخش ویژه برنامه های ماه مبارك رمضان در این اقدام مهم سهم قابل توجهی دارند.

برنامه "سی منزل با كاروان رمضان" در 30 قسمت 10 دقیقه ای با موضوعات سه گانه ماه مبارك، نظرات و دیدگاه های بزرگان و تازه مسلمانان در خصوص رمضان و اخلاق در ماه مبارك رمضان هرروز از رادیوهای برون مرزی پخش خواهد شد.

" در محضر قرآن" 30 برنامه 5 دقیقه ای است كه در دو بخش آشنایی با قرآن و آیات منتخب ویژه ماه مبارك رمضان به صورت روزانه پخش می شود .

همچنین برنامه "ادعیه ماه مبارك رمضان" در 30 برنامه  با محور دعاهای روزانه ماه مبارك رمضان به همراه معنی و توضیحاتی در خصوص دعا از دیگر برنامه های رادیویی است كه در این ایام پخش می شود .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار