جشن سلام رادیو به رمضان المبارك

رادیو ویژه برنامه های رمضان امسال را با جشن «سلام» آغاز می كند و با جشن «سپاس» به پایان می برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی سیاستگذاری تهیه و تولید ویژه برنامه های رمضانی امسال رادیو بر برگزاری باشكوه جشن رمضان استوار شده است.

این رسانه، شاخص ترین موضوعات برنامه های امسال رمضان در شبكه های مختلف را طرح 30 مسجد در سی استان، برگزاری مسابقات نهج البلاغه ، پوشش زنده مراسم افطاری در زورخانه های كشور، مسابقات قرآنی ، درس های اخلاق ، شرح ادعیه صحیفه سجادیه و معرفی كتاب های رمضانی اعلام كرده است.

در این میان رادیو ایران با طرح" 30 مسجد در سی استان " به انعكاس مراسم افطار مساجد مختلف در سراسر كشور خواهد پرداخت . این برنامه هر شب هنگام افطار از یكی از استان های كشور تهیه و پخش خواهد شد . علاوه براین ، رادیو ایران در ویژه برنامه "والعصر" با توجه به علاقه مخاطبانش ، تلاوت های قاریان مختلف را پخش می كند .

در رادیو تهران ویژه برنامه "بهار تلاوت" برای ساعت های مختلف در ماه مبارك رمضان آماده پخش شده است . در این برنامه سی جزء قرآن كریم به روش ترتیل قرائت می شود ."اتوبوس همدلی رادیو تهران" ابتكار دیگری از این رادیوست برای غنی كردن اوقات مردم در ماه مبارك رمضان . این برنامه با همكاری كانون رسیدگی به امور مساجد تهیه می شود و انعكاس یك میهمانی معنوی است .جمعی از هنرمندان ، مسئولان شهری و شهروندان هر شب به افطاری در یكی از مساجد دعوت می شوند و " اتوبوس همدلی " انعكاس اتفاقاتی است كه در این  میهمانی دوستانه و معنوی می گذرد .

رادیو جوان از 28 شعبان با ویژه برنامه هایی به استقبال ماه مبارك رمضان خواهد رفت و به مخاطبان خود اعمال استقبال از این ماه عزیز را آموزش می دهد . مسابقه بزرگ نهج البلاغه از دیگر اقدامات این شبكه رادیویی است . مسابقه ای كه مخاطبان را ترغیب به مشاركت در آن و واكاوی دریای معرفت نهج البلاغه خواهد كرد .

رادیو فرهنگ نیز هر روز یك برنامه ادبی تحقیقی برای مخاطبانش تدارك دیده است  كه در قالب برنامه های " سی روز سی حدیث، سی روز سی كتاب ، سی روز سی آئین و سی روز سی غزل " ارائه می شوند . رادیو فرهنگ در قالب این موضوعات ، تلاش خواهد كرد معارف بسیاری را در ماه مبارك رمضان ترویج دهد .

شبكه رادیویی ورزش نیز همراه با دیگر شبكه های رادیو در ماه مبارك رمضان ویژه برنامه های بسیاری را تدارك دیده است . انعكاس مراسم افطاری ورزشكاران ، پوشش زنده مراسم افطاری در زورخانه ها با حضور ورزشكاران و پهلوانان ایرانی ، انعكاس مراسم گلریزان و ویژه برنامه هایی برای ورزشكاران روزه دار از این جمله هستند .

شبكه رادیویی قرآن امسال با ارائه برنامه های تعاملی با سیمای قرآن به آموزش قرائت ، حفظ و مفاهیم قرآنی می پردازد. برنامه های كوتاه مدت آموزشی برای تدریس قرائت و تجوید قرآن كریم ، ارائه تلاوت های قاریان بین المللی ، پخش بخش هایی از سخنرانی های بزرگان دین ، معرفی كتاب های قرآنی در آیتم های روزانه ، پوشش كرسی های تلاوت ، پوشش وسیع نمایشگاه قرآن كریم كه هر سال در ماه رمضان برپا می شود و تولید 500 قطعه نمایشی قرآنی برگرفته از آیات كتاب وحی از جمله برنامه های رادیو قرآن برای غنی بخشیدن به اوقات مخاطبان در ماه رمضان است .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار