تدارك گسترده شبكه های رادیویی برای ماه مهمانی خدا

همزمان با فرارسیدن ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، شبكه های رادیویی با تولید و پخش برنامه های متنوع به استقبال ماه مهمانی خدا می‌روند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  همزمان با فرارسیدن ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، شبكه های رادیویی با تولید و پخش برنامه های متنوع به استقبال ماه مهمانی خدا می‌روند.

رادیو ایران
قرار بی‌قراران: ایجاد فضای معنوی برای اجرای مراسم سحر ، بیان نكته‌هایی از قرآن كریم با موضوعات مختلف اخلاقی و اجتماعی و پخش دعا و نیایش زمان سحر، حكایت‌ها و پندهای اخلاقی و دینی از ادبیات فارسی و تاكید بر ارزش شكر نعمت و اهمیت آن، از اول ماه رمضان هر روز ساعت3

لحظه های آسمانی: فضیلت‌های ماه مبارك رمضان، آداب میهمانی خدا، خودسازی و تشریح ارزش مناسبت‌های مذهبی برای حفظ معنویات در جامعه، از اول رمضان هر روز ساعت 12:45 دقیقه.

مهمان آسمان شو:  آمادگی لازم و شرایط مورد نیاز برای بهره‌گیری هرچه بیشتر و بهتر از بركات ماه مبارك رمضان، عبادت‌های ویژه ماه رمضان، شرایط روزه‌داری و چگونگی تقویت روح و روان برای پرهیز از محرمات، از اول ماه رمضان ساعت 19:30.

رادیو اقتصاد      
روز از نو: اخلاق در تجارت و اخلاق اقتصادی در كسب و كار، از اول ماه مبارك هر روز ساعت 6:35.
عیار : فقه و حقوق اقتصادی و پرسش و پاسخ در مورد احكام اقتصادی، ماه رمضان ساعت 13:30.
نان و خرما: معرفی مشاغل مرتبط با ماه مبارك رمضان، بركت در ماه مبارك،افطاری دادن كسبه و مشاغل مختلف به عموم مردم،تاثیر رعایت حلال و حرام در امور اقتصادی بر ابعاد مختلف زندگی مردم، از اول ماه ساعت 20:00.

رادیو تهران       
طعم غزل: جنگ معارفی و اجتماعی با تاكید بر نشاط معنوی قرآن كلید زندگی،سبك زندگی و فرایض دینی، هر روز ساعت 19:00.
فصل نو: برنامه ای با رویكرد باور پذیری برای استمرار زندگی و الگو پذیری در افراد جامعه.، هر روز ساعت 17:45.
شهر روشنایی: پخش دعای سحر، سحرنامه(مناجات با خدا)، سخنان بزرگان درباره تزكیه نفس، دعاهای شبانه با ترجمه، فرازی از نهج البلاغه(حكمتهای موضوعی مرتبط با برنامه)، معرفی علمای شیعه، فرازی از سخنرانی شخصیتهای برجسته دینی، آوازه و تصنیفهای عرفانی. تاریخ پخش، هر روز ساعت 03:30.

رادیو جوان        
نسیم سحر :ویژه برنامه سحر، فرازهایی از دعای جوشن كبیر متناسب با موضوع برنامه، استفاده از دعا، احادیث و روایات زیبا و متناسب، گزارش از مساجد در هنگام سحر، حول محور نماز و قبل از ورود به بخش اذان، هر روز ساعت 03:30.
ویژه برنامه افطار: ویژه برنامه افطار، تكیه بر وحدت بین مسلمانان همراه با فضای معنوی جوانان مسلمان كشورهای مختلف، آشنایی با شخصیت های مهم و جوانان جهان اسلام و شخصیت های قرآنی، هر روز ساعت 03:30.
ساعتی بعد از افطار: لزوم بهره گیری از نهج البلاغه و سخنان حضرت علی (ع) در زندگی امروز، هر روز ساعت 03:30.

رادیو سلامت
فراسو :با حضور دكتر پورسعید اصفهانی(متخصص پزشكی ورزشی)، دكتر رمضانی(دندانپزشك)، دكتر وحیدی(اروولوژیست، دكتر خدمت (فوق تخصص غدد و متابولیسم)و دكتر قزوینیان( نورولوژیست)، هر روز ساعت 8:30.
مجله عصرگاهی: با موضوع سلامت روان در ماه رمضان، سلامت روان در سایه عبادت (گذری بر دعای روز)، تبیین شعایر دینی از سوی والدین در خانواده، ترویج زندگی اسلامی در خانواده و ترویج فرهنگ صله رحم، هر روز ساعت 17:00.
مجله پزشكی: اهمیت مصرف به موقع داروهای كنترل قند در مبتلایان به دیابت، تأثیر روزه داری در كاهش بیماری های دستگاه گوارش، تأثیر روزه داری در كنترل چربی خون ، اهمیت انتخاب وعده های غذایی مناسب در ماه مبارك رمضان ، تأثیر روزه داری در كنترل پرفشاری خون، نكات روزه داری در روزه اولی ها و ...، هر روز ساعت 15:00.

رادیو فرهنگ  
سحوری: میان برنامه با قاریان و اخلاق قرآنی، ترجمه دعای ائمه،رمضان در فرهنگ عامه و كشورهای اسلامی،رمضان در متون عرفانی،احكام رمضان و پخش سخنرانی استاد فاطمی نیا و دستغیب و مرحوم راشد، هر روز ساعت 03:00.
در حوالی قاف :سیری در احوالات معنوی هنرمندانی كه در حوزه دینی فعالیت دارند، تجربه های معنوی هنرمندان و تأثیر این حالات روحانی و معنوی در هنر آنان، درباره یكی از اصول و فروع دین، آیاتی از قرآن كه به اخلاق یا روزه داری یا انفاق اشاره دارد، شرحی بر اسما الهی، هر روز حوالی اذان مغرب.
شنیدنی های تاریخ: روزنگار تاریخی رمضان و شنیدنی های خاطرات تاریخی ماه رمضان، هر روز ساعت 20:00.

رادیو قرآن       
قرآن، كتاب زندگی: آموزش قرائت ، روخوانی و حفظ 30آیه اخلاقی كاربردی قرآن (طرح مشاركتی با سیمای قرآن)، هر روز ساعت 17:30.
سخنرانی استقبال از ماه مبارك رمضان: سخنرانی با موضوع آمادگی روحی و معنوی استقبال از ماه مبارك رمضان برگرفته از آموزه های قرآنی و توصیه معصومین، هر روز ساعت 22:10.
خبر 114ثانیه: انعكاس رویدادهای قرآنی ماه رمضان در حوزه برگزاری مسابقات ، محافل و نشست های قرآنی، هر روز ساعت 10:30.

رادیو گفتگو       
ضیافت: كاركرد دین در دنیای معاصر، اذان و نیایش، هر روز ساعت 20:00.
سخنرانی: با حضور استاد رحیم پور ازغدی و موضوعاتی مانند آیین فرمانداری در مكتب علی، تعریف غیر دینی از دین و ...، هر روز ساعت 23 .
سخنرانی: سخنرانی آیت الله حسن زاده آملی، استاد مطهری، آیت الله مشكینی،‌ آیت الله یثربی و ...

رادیو نمایش     
نمایش "فرزند صالح" : ملا آقاجان از نیشابور به كرمان می آید برای دیدن حاجی كرمانی، تا قصه زندگیش را برای او حكایت كند ماه شعبان است و حاجی كرمانی با تنها پسرش تنهاست زیرا پسر بزرگش شهید شده و همسرش به زیارت امام رضا رفته است، هر روز ساعت 22.
نمایش "زیر خاكستری ابر": پدر خانواده بعد از 2 سال بی خبری به خانه بر می گردد و باخوشحالی همسرش و مخالفت یكی از پسرانش مواجه میشود. پسرش از او میخواهد به همانجایی برگردد كه این2 سال آنجا بوده، اما مادر سعی می كند پسرش را قانع كند و به همسرش قول می دهد كه پسرش را آرام كند، هر روز ساعت 00:00
نمایش چراغ خاموش : در شب دومین سالگرد ازدواج مهتاب و شاهین، شیرین سرمد با شاهین تماس گرفته و از او میخواهد برای دیدنش از اصفهان به تهران برود. شیرین كه به تازگی همسرش را از دست داده به همراه پسر عقب مانده اش در موسسه نگهداری كودكان عقب افتاده كار و زندگی می كند و...، هر روز ساعت 22.

رادیو ورزش
عصرانه : آیتم ویژه ورزش در ماه رمضان، مطالب مربوط به روزه داری و تغذیه، آداب و رسوم ماه رمضان، گفتار در مورد اهمیت استفاده از شبهای قدر و پخش نوحه، ویژه برنامه به مناسبت عید فطر، روزهای زوج ساعت 16:30 .
شب های رمضان:  انعكاس رویدادهای ورزشی ماه رمضان ، شب نشینی صمیمانه با اهالی ورزش و هنر در ماه مبارك رمضان،پخش گزارش از گزارشگران افتخاری رادیو ورزش از شهرستانهای مختلف، دعوت مردم به راهپیمایی روز قدس، هر روز ساعت 22:00.
نسیم نیاز: ویژه برنامه سحر ماه مبارك، بحث احكام ویژه ورزشكاران روزه دار،دعای سحر و مراسم اذان، شرح دعای ابوحمزه ثمالی، هر روز ساعت 03:30.

رادیو پیام
رادیو پیام نیز در ماه رمضان در دو نوبت سحرگاهی و شامگاهی ، حكایت های عرفانی، قطعات ادبی مرتبط، دعا و تواشیح، قرآن و ترجمه، احادیث، اذان، ساز و آواز و... پخش می كند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار