روایت جواد محقق از دشواری‌های پیدا کردن خانه‌ی امام در «بورسای» ترکیه

جواد محقق شاعر، نویسنده و پژوهشگر قرار گیری خانه‌ی امام خمینی (ره) در نقطه‌ی پایان شهر «بورسای» ترکیه را یکی از دشواری‌های پیدا کردن خانه‌ی امام بنیانگذار جمهوری اسلامی-ایران در این کشور می‌داند.

جواد محقق شاعر، نویسنده و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال‌های 1366 و 1367 در ترکیه تدریس می‌کرده، افزود: من در آن سال‌ها تصمیم گرفتم که بروم و منزل امام خمینی (ره) در «بورسای» ترکیه را ببینم و برای همین به «بورسای» رفته و یک تاکسی گرفتم تا منزل امام را به من نشان بدهند.

وی ادامه داد: پس از پیدا کردن خانه‌ای که امام خمینی (ره) در زمان تبعید به ترکیه در آنجا سکونت داشته‌اند، دریافتم که این خانه‌ای که از سیمان پاشیده شده و در دو طبقه‌ی زرد رنگ با سقف شیروانی ساخته شده در زمان سکونت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نقطه ی خارج از شهر واقع شده بوده اما امروز با گسترش شهر در نقطه‌ی پایانی آن قرار گرفته است.

این نویسنده خاطر نشان کرد: البته امام خمینی (ره) در زمان تبعید به ترکیه علاوه بر سکونت در خانه‌ یا در «بورسای» در هتلی در آنکارا نیز سکنی گزیده بودند اما من با وجود جستجوهای زیاد این هتل را پیدا نکردم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار