در مراسم رونمایی کتاب امام بزرگوار ما تاکید شد؛

معرفی اندیشه‌های دینی و سیاسی امام خمینی به نسل جوان الزامیست

علی زاکانی و محمدرضا زائری، در این مراسم بر لزوم معرفی چهره‌ی امام خمینی منطبق با واقعیت و به دور از شعار زدگی تاکید کردند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ کافه نخلستان بیش از هر چیز رنگ و بوی صمیمیت و زندگی را دارد. طراحی فضای آن منطبق با فرهنگ اسلامی و ایرانیست. حوض فیروزه‌ای رنگ و تابلوهای نصب شده بر دیوارهای آن تا حد زیادی به زیبایی آن افزوده است. وارد که می‌شویم ستون‌هایی نخل شکل را می‌بینید و سقفی که گویی زیر سقف آسمان نشسته‌ای.

آیین رونمایی از کتاب «امام بزرگوار ما» که به همت محمد‌امین باطنی با توجه به سخن‌رانی‌های رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در طول 25 سال گذشته تدوین شده است، امروز در کافه نخلستان (موسسه‌ی رسانه‌ای هنری اوج) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی‌زاکانی نماینده مجلس با تاکید بر جایگاه اندیشه‌های امام ، گفت: امام عزیز ما، بزرگترین میراث  در دسترس ما است، ایشان خود را ساختند و با معرفی اسلام راستین ملتی را بیدار کردند و قیام الهی را به گونه‌ای رقم زدن که هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور منشأ تحولات بنیادین قرار گرفت.

وی افزود:  امام خمینی هم قیمت اسلام، هم قیمت دین و هم ارزش مردم و توجه به بیداری عمومی را به نمایش گزاشتن.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم ترویج اندیشه‌های امام خمینی اظهار داشت: امروز بعد از ربع قرن از رحلت جانسوز امام، شاهدی که عده‌ای به دنبال تحریف چهره‌ی واقعی امام خمینی هستند. می‌خواهند از چهره‌ی توحیدی و الهی امام به نفع خودشان و حضورشان در جامعه استفاده کنند، اما به دنبال حذف اندیشه‌های امام راحل هستند.

زاکانی تصریح کرد: امام خمینی یک فیلسوف، عارف، فقیه  و بزرگ مرد مصلحی است که با دستگیری از خلق راه نجات جامعه‌ای را نشان دادند. امروز رهبر معظم انقلاب آینه‌ی تمام نمای افکار اما خمینی است.

در ادامه محمد‌امین باطنی نویسنده‌ی کتاب در اشاره به ضرورت نگارش این کتاب گفت: مدت‌هاست که در چند سال گذشته از امام خمینی بسیار گفته شده است اما همواره خطراتی برای نگهداشتن اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ یک جامعه وجود دارد. اولین خطر، خطر فراموشی و دیگری خطر تحریف اندیشه‌هاست.

وی افزود: امام خمینی که بارها در بیانات خود در ناپسندی فرهنگ کاخ‌نشینی سخن گفته بودند، امروز مرقد مطهرشان بعد از گذشت 25 سال از ارتحال ایشان تبدیل به نماد اشرافیت شده است.

باطنی در ادامه تاکید کرد: متاثرترین شخصیت از حضرت امام خمینی رهبری گرانقدر مان است که با انتشار این کتاب از راه‌بردهای ایشان د فهم منظومه‌ی فکری امام خمینی و معرفی آن به نسل امروز و فردا بهره برده‌ایم.

همچنین محمدرضا زائری، پژوهشگر و کارشناس مذهبی با تاکید بر جایگاه اندیشه در فرهنگ اسلامی گفت: مهمترین مسئله در باورهای دینی ما معرفت و شناخت است. آنقدر که معجزه‌ی دین اسلام «کتاب» و آغازگر وحی پیامبر با کلمه‌ی «بخوان» و معرفت امام زمان لازمه‌ی امروز هر مسلمان است.

وی تاکید کرد: اما متاسفانه امروز در معرفی چهره و شخصیت امام خمینی تنها بر وجوهی از شخصیت ایشان تاکید می شود. گاه اینقدر چهره‌ی سیاسی امام معرفی می‌شود که جوان امروز تصور می‌کند ایشان فاقد روحیه‌ای ملایم و مهربان بودند و گاه بالعکس.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در معرفی شخصیت امام نباید شعار زده برخورد کنیم. باید به این فکر کنیم که چهره‌ی امام را نه تنها به نسل امروز که به نسل فردا معرفی نماییم. اما گاه با خود فکر می‌کنم که حتی ما خودمان هم درک نکرده‌ایم که امام خمینی چه‌کرده است؟

زائری تاکید کرد: امروز چند تن از جوانان جامعه‌ی ما با اندیشه‌های امام از طریق صحیفه‌ نور و صحیفه‌ی امام آشنا می‌شوند؟ این وظیفه‌ی ما است تا با استفاده از اسناد و مدارک در دست بتوانیم در راستای معرفی اندیشه‌های امام قدم برداریم.

در پایان این مراسم کتاب «امام بزرگوار ما» با حضور زاکانی، زائری، کاظمینی رونمایی شد.

گفتنی است نام این کتاب از آن جهت برگزیده شده است، که در سخن‌رانی‌های رهبر معظم انقلاب امام خمینی بیشتر با این تعبیر معرفی می‌شدند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار