ابراهیم حسین بیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امام خمینی (ره) قوت قلبی برای اهل قلم بودند

تأثیر اندیشه‌های امام راحل، در ادبیات معاصر امری شاخص و انکار ناپذیر است، امام خمینی با حضورشان و رهبری انقلاب اسلامی، قوت قلبی برای جامعه اهل قلم بودند.

ابراهیم حسین بیگی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، پیرامون انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام خمینی (ره) و نقش آن در ادبیات معاصر گفت: جای تردید نیست که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، قوت قلبی نه فقط برای جامعه اهل قلم که برای رسانه‌ها و جامعه فرهنگی آن روزگار بود.

وی افزود: طلایه دار سردمدار این تحول گسترده فرهنگی و ادبی، جوانان روزگار دهه 60 بودند که پس از انقلاب اسلامی، با رهنمودهای آن پیر فرزانه،  نه تنها از خاک وطن که از ارزش‌های اسلامی و دینی خود به رهبری امام، دفاع کردند.

نویسنده کتاب «عالی جناب شهردار» اظهار داشت: البته، در اینکه این روند تحول ارزشی، در ادامه هم وجود داشته باشد، تردید دارم، معتقدم در تزریق افکار ملکوتی امام خمینی در بعد ادبیات کتوب کوتاهی کرده‌ایم، آن فرهنگ و تفکر آسمانی امام را که می‌یابد به جوانان امروزمان، تزریق می‌کردیم، نه تنها فراموش کردیم بلکه گاه، ارزش‌های زمینی و مادی را چنان جلوه داده‌ایم که آن ارزش‌های انقلابی و اصیل در حاشیه مانده‌اند.

گفتنی است، بیش از این حسن بیگی، کتاب «قدیس» را با محوریت آموزه‌های دنی و اخلاقی متأثر «نهج‌البلاغه‌ی امیر‌المومنین» منتشر کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار