رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان خبر داد:

بازار سلول درمانی در انتظار ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت

رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: در سال 94 قوانین سلول درمانی توسط معاونت غذا و دارو و ستاد سلول‌های بنیادی استخراج شد ولی هنوز بازار منتظر ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن است.

ناصر اقدمی رئیس مرکز سلول‌ درمانی پژوهشگاه رویان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم از یک محصول دارویی استفاده کنیم لازم است از یکسری قوانین پیروی کنیم که با آنچه که در آزمایشگاه ها داریم متفاوت است.
 
وی افزود: این قوانین تضمین می‌کند که محصولی که تولید می‌کنیم محصولی کاملا سالم باشد و تمام آزمایشات کیفی که لازم است را داشته باشد، یکی از این تکنولوژی‌ها سلول درمانی است که محصولات آن کم کم دارد وارد بازار می شود. 

اقدمی ادامه داد: ما باید قوانین خاصی برای سلول درمانی داشته باشیم زیرا اغلب سلول‌ درمانی و دارو درمانی با هم تفاوت دارد، براین اساس کل قوانین باید نوشته و ابلاغ شود. 

وی تصریح کرد: این کار در اروپا و آمریکا و ژاپن انجام شده است و هم‌اکنون در کشور ما هم معاونت غذا و دارو و هم ستاد سلولهای بنیادی این قوانین را استخراج کرده‌اند ولی هنوز بازار منتظر ابلاغ دستورالعمل سلول درمانی است. 

اقدمی در پایان خاطر نشان کرد: علت اینکه ما براین کار تاکید داریم، این است که وقتی قوانین وجود ندارد یکسری سود جو وارد بازار می ‌شوند، بنابراین درخواست ها از وزارت بهداشت این است که اجرای ابلاغیه را تسهیل ببخشد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار