مهلت ثبت‌نام جشنواره استاد شروه امشب به پایان می‌رسد

جشنواره استاد شروه با موضوع داستان‌های شاهنامه ، میزبان آثار بزرگسالان، کودکان و نوجوانان در موسسه فرهنگی صبا است.

زهرا قره داغی قرقشه، همسر استاد شروه، پیشکسوت عرصه‌ی هنرهای تجسمی در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، گفت: جشنواره‌ی جایزه شروه با موضوع داستان‌های شاهنامه و بزرگداشت فردوسی  از 21 خرداد تا 4 تیر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در 2 بخش بزرگسال، کودک و نوجوان پذیرای آثار علاقه‌مندان از سراسر ایران است و هنرمندان می‌توانند تا ساعت 24، 5 خرداد‌ماه با ثبت نام در سایت جشنواره به آدرس www.shervehprize.ir آثار خود را در قالب آزاد نقاشی و مجسمه‌سازی برای بزرگسالان؛ و فقط نقاشی برای کودکان و نوجوانان، با ابعاد کمتر از 200 سانتی‌متر ارسال کنند.

قره داغی، دبیر جشنواره، در خصوص هدف برگزاری این مراسم عنوان کود: گسترش و رشد هنر، ارتباط بیشتر هنرهای تجسمی با ادبیات، آشنا کردن مردم با ادبیات کهن ایران و همچنین بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و یادمان " عربعلی شروه " از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود : همچنین داورانی در 2 بخش مجسمه و نقاشی که از هنرمندان تجسمی هستند از بین آثار، تعدادی را برای نمایشگاه انتخاب می‌کنند. این نمایشگاه از 21 خرداد در مؤسسه‌ی صبا واقع در خیابان طالقانی، خیابان برادران، با حضور تعدادی از مسئولین فرهنگی و اعضای انجمن هنرمندان افتتاح می‌شود.

گفتنی است عربعلی شروه از پیشکسوتان هنر نقاشی، سفال‌گری و مجسمه سازی است که در 2 مهر 1318 متولد شد و در 72 سالگی به علت بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.

وی علاوه بر آموزش هنر و برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی، به ترجمه‌ی بیش از صد کتاب در زمینه‌ی هنرهای تجسمی پرداخته است؛ هنچنین تنها وصیت وی این بود که بیش‌تر شاهنامه بخوانید و آن را بشناسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار