نمایشی از معماری سنتی در گالری شیرین

نمایشگاه تجسمی آثار هادی هزاوه‌ای از هنرمندان پیشکسوت کشورمان در گالری شیرین برپا است.

هادی هزاوه‌ای، نقاش و مجسمه‌ساز در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نمایشگاه «آجر و آجر با آجر» گفت: تمام آثار موجود در این نمایشگاه از آجر که واحد ساختاری معماری سنتی است، تشکیل شده است.

وی افزود: این ویژگی فرهنگ و هنر ما است که یک عنصر ساده را می‌گیریم و با ایجاد تغییرات از آن چیزهای جدید و نوآورانه‌ای می‌سازیم. در این نمایشگاه نیز مانند سلول که واحد ساختاری بدن است از آجر که به عنوان یک اصل که از زمان‌های گذشته در معماری و ساخت بنا مورد استفاده قرار می‌گرفته بدون تغییر خاص در ماهیت آن استفاده شده است.

هزاوه‌ای تصریح کرد: من با سفرهایی که به کاشان، یزد و کوره‌های آجرپزی در نواحی مختلف کشور داشتم از معماری سنتی به موضوع اصلی آن رسیدم به همین علت از این عامل در کارهایم بهره گرفتم که با بازخورد‌های خوبی از بازدید‌کنندگان مواجه شد.

این هنرمند در پایان خاطر نشان کرد: هنر در زیر پای ما، به دیوار‌ها و ... وجود دارد فقط باید توجه بیشتری به آن بکنیم، همچنین در کشور ما اگر در زمینه‌ی هنرهای سنتی همان نگاه قدیمی گذشته را مورد توجه قرار دهیم و تغییرات بی‌اساس در قالی ها و مجسمه‌سازی و شاخه‌های دیگر هنر سنتی ندهیم شاید شاهد آثار بهتری باشیم.

گفتنی است، این نمایشگاه از 1 تا 20خرداد ماه در گالری شیرین واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک 5 همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان و بازدید‌کنندگان است.

هادی هزاوه‌ای متولد 1319 در اراک است وی دارای دکترای آموزش هنر از کلمبیا است و تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را در ایران و کشورهای دیگر برگزار کرده است، وی همچنین دارای تألیفاتی در زمینه‌ی آموزش هنر در ایران نیز است.


انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار