روزهای پرکار مذاکره‌کنندگان ايرانی در وين

مذاکره گنندگان در دومين روز از مذاکرات هسته‌ای در وين، روز پرکاری را سپری می‌کنند.

روزهاي پرکار مذاکره کنندگان ايراني در وينبه گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران رايزني ها هسته اي معاونين ظريف در وين در دومين روز در حال پيگيري است. مذاکره گنندگان روزهاي فشرده و پرکاري را سپري مي کنند.

رايزني ها در سطوح مختلف کارشناسي و معاونين در بسياري از اوقات به صورت موازي انجام مي شود. 

گفتني است مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5  از روز قبل در وین از سر گرفته شده است زمان نهایی برای دستیابی به متن توافق نهایی دهم تیر ماه اعلام شده استٰ دور پیشین مذاکرات برای نگارش پیش نویس برجام در روزهای دوم تا چهارم اردیبهشت در وین و نیز در روزهای 10 تا 17 اردیبهشت در نیویورک برگزار شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پیش از این و در پایان مذاکرات هفته گذشته روند نگارش متن توافق جامع را «آهسته و پیوسته» توصیف کرد و گفته است در حال پیشرفت هستیم و امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر این کار را به پایان برسانیم.بیشتر 

عراقچی پس از مذاکرات نیویورک احتمال داده بود با چشم اندازی که از نحوه مذاکرات می بینم امکان رسیدن به توافق تا پیش از دهم تیرماه هم وجود دارد.

مجید تخت روانچی به عنوان عضو دیگر تیم هسته‌ای در دیدار روز گذشته خود با معاون سیاسی وزارت روابط خارجی شیلی در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای در پی دستیابی به متن نهایی توافق جامع دستیابی به توافق خوب را مطرح کرده است.

وی می‌گوید اگر غربی‌ها واقعاً دنبال حل مسئله هستند، در چارچوب خطوطی که تعیین شده ما در یک ماه می‌توانیم تمامش کنیم، ما به فکر تمدید مذاکرات نیستیم و تلاش می‌کنیم در زمان مشخص به نتیجه دلخواه خود برسیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار