فاصله آسمان تا زمین ،در اصفهان کوتاه تر بود/زیبایی دعا، لذت لبخندو تلخی شکست

لیگ برتر فوتبال کشورمان با برگزاری دیدار های هفته 30 به پایان رسید و در پایان سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر فوتبال شد.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران،در روزی که کمترین شانس متعلق به سپاهان بود این تیم قهرمان شد تا طعم لیگ حرفه ای را بپشیم و تازه بفهمیم که تیم های ما هم اگر بخواهند می توانند حرفه ای باشند.

نفت تهران و تراکتور سازی تبرز یک بازی تمام حرفه ای را به نمایش گذاشتند تا فوتبالدوستان از این بازی که ثانیه های واپسین هیجان داشت لذت کافی ببرند و به اصطلاح نه وقتشان را تلف شده حس کرده باشند و نه پولشان را در جوی آب ریخته باشند و صد البته که این بازی ارزش دیدن داشت.


در سوی دیگر میدان لیگ برتر و البته در نصف جهان اصفهانی ها همه کار کردند و دست آخر دست به دعا شدند و انگار آسمان اصفهان امروز به زمین نزدیک تر بود و خواب طلایی پوشان زیر نور ماه تعبیر شد و قهرمانی دوباره به دیار سی و سه پل برگشت.

عجب لیگی بود این لیگ چهاردهم باور کنید حقیر در زمان مخابره خبر ها مزه لیگ حرفه ای را نه نهت چشیدم بلکه لمس کردم چرا که تا پایان بازی ها قهرمان بار ها عوض شد و نامزد های خداحافظی با لیگ برتر دست به دست شد و چه لذتی داشت وقتی حتی بی تفاوت ها می جنگیدند  خوشحال می شدند و می خندیدند و این لیگ یک قهرمان نداشت و همه آنهایی که سالم رقابت کردند برنده این دیدار ها بودند .

به جز صحنه ای که در دیدار تراکتور سازی تبریز و نفت تهران باعث اعتراض تماشاگران به داور مسابقه بابت اخراج آندو تیموریان شد که البته تحت هر شرایطی اگرر داور هم اشتباه کرده باشد باز هم جزیی از فوتبال است اما قبول کنید تراکتور سازی با وجود اینکه قهرمانی را در دقایق پایانی از دست داد باز هم شاد بود و چرا ?

تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن هم سلاLت دیدار ها بود که باعث شد خوشحالی حتی پس از نایب قهرمانی هم در چهره تبریزی ها بنشیند.
و اما مهم تر از اینها در باب فوتبال حرفه ای به نزدیکی امتیاز ها ،غیر قابل پیش بینی بودن تیمها ،و سطح کیفی بالای بازی ها اشاره کرد.

این لیگ گذشت و لیگ بعد هم می گذرد و تیم هایی که نتوانستند با دیگر رقیبان پا به پا رقابت کنند نگران نباشند این فوتبال ادامه دارد شکست انسان را محکم تر می کند و پیروزی مصمم،
مهم نفس ورزش است که انسان را به سلامت می سپارد و بیمه می کند.

پیکان و نفت مسجد سلیمان یکبار دیگر می روند تلاش می کنند و می آیند تا دوباره همانگونه که لیگ جریان دارد زندگی ادامه بیابد و نفس ورزش برای زندگی  بهتر است.


اکبر باقری


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تورک اوغلان
۰۰:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
دوست عزیز نویسنده و سایت yjc شادی تراختوریا که خود منم تو ورزشگاه بودم به خاطر کذب محضی بود که مسئولین ااعلام کردن تراختور قهرمان شده نه به خاطر نائب قهرمانی.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
احسنت . خیلی تفسیر قشنگی بود.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
آفرین به سپاهان قهرمان
حق سپاهان قهرمانی بود..
اگر تراکتور هم قهرمان میشد ما هم خوشحال میشدیم....
ما سپاهانیمو حالاحالا قهرمانیم...
به تیم تراکتورسازی هم تبریک میگوییم بخاطر تیم بسیار خوبشان..
هوووووررررررررراااااا
آخرین اخبار