طبق آخرین دستاوردهای علمی؛

داروهای هپاتیت C به لیست داروهای ضروری اضافه شدند

لیست داروهای جدید شامل 36 داروی جدید برای بیماری‌های سرطان، HIV و هپاتیت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ طبق آخرین یافته‌های علمی، داروی هپاتیت C به لیست داروهای ضروری اضافه شد، ولی سازمان سلامت جهانی گفته است که باید اقدامات لازم جهت کاهش قیمت داروهای هپاتیت صورت بگیرد تا در دسترس بیماران کشورهای فقیر قرار بگیرد. 

طبق آخرین دستاوردهای علمی نزدیک به 150 میلیون نفر از مردم جهان دچار بیماری هپاتیت C می‌شوند و این بیماری باعث کشته شدن نیم میلیون نفر از افراد می‌شود، اگرچه این محصولات می‌تواند هپاتیت C را درمان کند. ولی گاهی اوقات این داروها خارج از دسترس هستند و در آمریکا قیمت آنها هزار دلار می‌باشد. 

طرفداران حقوق بشر گفته‌اند: کارهای بیشتری باید صورت بگیرد تا این مواد دارویی در سراسر جهان برای افرادی با در آمد متوسط افزایش یابد، همچنین نزدیک به 40 سال است که لیست داروهای ضروری هر دو سال یک بار به روز رسانی می‌شود. 

طبق آخرین دستاوردهای علمی لیست داروهای بروز شده شامل 36 داروی جدید است که شامل داروهای درمانی برای بیماری‌های توبرکلوسیس، HIV، هپاتیت و سرطان می‌باشد که این رویکرد در تامین امنیت دسترسی به داروهای جدید و نوآورانه می‌تواند تاثیر گذار باشد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.