رئیس جامعه جراحان ایران در نشست خبری گفت:

محکومیت فضاسازی علیه جامعه پزشکی/ برخی پزشکان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

رئیس جامعه جراحان ایران گفت: مردم نباید اعتماد خود را نسبت به جامعه پزشکی از دست بدهند، زیرا تعداد تخلفات پزشکی معدود است و اکثر آنها صادقانه خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ایرج فاضل رئیس انجمن جامعه جراحان ایران در نشست خبری سی‌ونهمین کنگره جامعه جراحان ایران که در دفتر انجمن برگزار شد با اشاره به اینکه نباید اعتماد مردم را نسبت به پزشکان خدشه دار کرد، اظهار داشت: پیشنهاد من برای کنترل تعداد معدود تخلفات پزشکی، تشکیل کمیته‌ای سه نفره که شامل وزیر بهداشت نیز باشد است تا بتوان در این کمیته از طرق مختلف مانند اخذ مالیات پزشکان متخلف را زیر نظر گرفت. 

 وی افزود: ما معتقدیم این حرفه برای ثروت اندوزی نیست و اگر فردی برای کسب در آمد به این رشته روی آورده راه را گم کرده است زیرا پزشکانی در کشور ما هستند که   حتی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. 

رئیس جامعه جراحان ایران در خصوص طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: این طرح می‌تواند بسیار مفید واقع شود چراکه همان روندی را دنبال می‌کند که در گذشته در بیمارستانها برای افراد نیازمند طی می‌شد ولی به دلیل مطرح شدن طرح مخرب خود گرانی که هزینه‌ها را به دوش مردم می‌انداخت متوقف شده بود. 

ایرج فاضل ادامه داد: در طرح خود گردانی مردم مجبور بودند هزینه‌های زیایدی را متحمل شوند و در برخی مواقع نیز به دلیل ضعف مالی حتی توان درمان خود را نداشتند. 

وی گفت: زیرا برخی بیمارستانها برای تامین هزینه امکانات خود آموزش بیمارستان را به بخش خصوصی اجاره می‌دادند و این امر سبب می‌شد تا بحث آموزش به طور عینی صورت نگیرد، این در حالی بود که پیش از این تمام هزینه‌ها از بودجه آموزش عالی پرداخت می‌شد. بنابر این با اجرایی شدن طرح تحول سلامت می‌توان به این مشکلات خاتمه داد و به وضعیت قبلی بازگشت. 

وی در پایان اذعان کرد: عمل‌های جراحی فتق و کیسه صفرا به دلیل شیوع بیشترین تعداد عمل را به خود اختصاص داده‌اند. 





انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ضحي
۱۶:۴۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
وأي إشكم سرازيرشد !!به وزير پزشكان بگوييد كه حقوقشون رو ٢٠٠برابر كنه !!چون صدبرابر كه كرده !!واقعا متاسفم سونوكرافي ها قبلات اين طرح خيلي كم هزينه تَر بود اما الان تعرفه خصوصي ها ١٠برابر شده واقعا متاسفم وزير ميگه اين طرح براي مردم بوده ولي واقعا مردم چنين چيزي احساس نمي كنن وتحول اقتصادي بزرگ براي پزشكان بوده فقط!!!
آخرین اخبار