عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات

نظارت جدی به واردات سیگار تنها راه مقابله با واردات

مسجدی گفت: نظارت مستقیم ریاست جمهور بعنوان فردی که ریاست شوای عالی سلامت در کشور را هم بر عهده دارد، بر بحث واردات سیگار، به نظر تنها راه مقابله با واردات بی‌رویه این کالای آسیب‌رسان است.

مجید مسجدی عضو ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص لزوم مستقیم رئیس جمهور بر واردات سیگار اظهار کرد: کشور همسایه ما یعنی ترکیه ، موفق شد بر واردات بی رویه و همچنین قاچاق دخانیات و سیگار ، نظارت و کنترل کند و این موفقیت را به این دلیل بدست آورد که ریاست جمهوری ترکیه ، مشمولیت نظارت در این بخش را شخصا بر عهده گرفت و می‌بینیم که بسیار موفق بودند . 

وی ادامه داد: چه خوب است ما هم از تجربیات موفق دیگران برای رسیدن به اهدافمان بهره ببریم. 

مسجدی گفت: در کشور ما که رئیس جمهور، ریاست شورای عالی سلامت را هم بر عهده دارد، بسیار به جا است، اگر نظارت مستقیم بر واردات و قاچاق دخانیات هم بر عهده شخص رئیس جمهور قرار گیرد. 

وی گفت: در دولت تدبیر و امید، بحث اصلی دولت ، سلامت و جامعه است و از طرفی بزرگترین تهدید کننده سلامت سیگار و قلیان و بطور کلی انواع دخانیات ات. 

مسجدی پیشنهاد کرد: در شرایطی که وزارت بهداشت و درمان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت و معدن، عضو شورای عالی سلامت هستند و رباست آن با رئیس جمهور است، بنابراین ریاست جمهور باید خودش شخصا نظارت بر این موضوع که تهدید کننده جدی جامعه است، را داشته باشد. 




انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، سیگار ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.