رئیس ستاد اقامه نماز؛

نماز حرکت مهندسی ترکیبی ست/ ثواب نماز‌گذار متاهل 70 برابر مجرد

حجت الاسلام قرائتی گفت:حرکات نماز همگی حرکاتی از روی طرح مهندسی بوده و فرد نماز‌گزار در زمان انجام عمل به عبادت و ورزش می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام قرائتی در مراسم تجلیل از مسئولان ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: نماز تنها برای دین اسلام نبوده و ادیانی همچون یهود،مسیح و زرتشت از این موهبت الهی برخوردار بوده و این رکن آسمانی ترکیبی از همه کمالات انسانی اعم از تقوی،ورزش،وحدت و ارتباطات اجتماعی در آن نقش دارد.

وی بیان کرد: در قرآن 27 بار به نماز ذکر شده به طوری که حضرت علی در نماز تقوی،ورزش،وحدت و ارتباطات اجتماعی در آن نقش دارد. 

وی بیان کرد: در قرآن27 بار به نماز ذکر شده به طوری که حضرت علی در نماز انگشتر خود را به گدا داده و برای این رکن الهی در مواقع مختلف خداوند ثواب‌های خاص را در نظر گرفته به گونه‌ای که فرد متاهل نمازش 70 برابر مجرد بوده که این تشویق افراد به ازدواج و جلوگیری از فساد و فحشا و منکرات در جامعه است. 

مفسر قرآن کریم ابراز داشت: نماز تنوع زیادی دارد به طوری که ما در اسلام 350 نوع نماز مستحبی داشته و این مطلب این را می‌طلبد که مسائل فرهنگی بودجه نماز و امکانات  این فریضه الهی را در حد وسع خودشان زیاد کرده تا تبلیغی برای این کار واجب گردد. 

قرائتی با اشاره به تعداد کارهایی که در مورد نماز انجام دادند ادامه داد: امروزه که دشمنان جوانان را نشانه گرفته‌اند و سینما و وزارت ارشاد چند فیلم و کتاب در مورد نماز درست کرده و نوشته‌اند. 

وی با اشاره به آمار زکات در کشور گفت: تا امسال 450 میلیارد تومان زکات در کل کشور جمع آوری کرده‌ایم که طبق آمار 87 درصد از مردم ایران هنوز زکات خود را با این حال پرداخت نکرده‌اند. 

قرائتی در پایان خاطر نشان کرد: روحانیون باید در سخنرانی‌های خود علاوه بر ذکر اهمیت نماز به تفسیر قرآن نیز پرداخته و مردم ار از مسائل دینی آگاه کنند چرا که مفاهیم دین باید به صورت جذاب دراختیار مردم قرار گرفته تا تبلیغی برای اسلام شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار