علی جنتی در مراسم تجلیل از فعالان نماز؛

تهمت و دروغ‌گویی در فضای مجازی شخصیت انسانها را زیر سوال برده است/بنیادی که هزاران میلیارد، در آن فساد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمانی که عدم وفای به عهد و تهمت و دروغ‌گویی و علی الخصوص در فضای مجازی شخصیت انسانها را زیر سوال برده می‌شود اقامه‌ی نماز همانند امر به معروفی با قدرت تمام جلوی منکرات را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از فعالان نماز با اشاره به ارتباط انسان با خدا توسط نماز، اظهار داشت: نماز یک ارتباط فردی با خدا بوده که توسط آن قلبهای انسان متوجه خداوند شده و سبب توفیق در دنیا و آخرت می‌شود.

وی بیان کرد: ما با عنوان مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وظیفه را داشته که ترویج نمازخوانی را در کشور جاری کرده زیرا که نماز سبب دوری از فساد و فحشاء و منکرات شده و همین امر وظیفه ی سنگینی را بر دوش همه ما دست اندرکاران می‌گذارد و ما را در جایگاهی قرار داده که نماز را به عنوان امر به معروف در جامعه مستقر سازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید نماز را طوری در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم که شاهد آثار واقعی‌اش در جامعه و سطح شهر باشیم افزود:این گونه امانتداری و وفای به عهد زیر سایه‌ی اقامه‌ی نماز در جامعه شهری ما جاری می‌شود.

جنتی اظهار داشت:در زمانی که عدم وفای به عهد و تهمت و دروغ‌گویی و علی الخصوص در فضای مجازی شخصیت انسانها را زیر سوال برده می‌شود اقامه‌ی نماز همانند امر به معروفی با قدرت تمام جلوی منکرات را می‌گیرد و سبب حتی دوری از فساد‌های  مالی و اداری در دستگاه‌ها می‌شود که متاسفانه این فسادها در ادارات امروزی نهادینه شده است.

وزیر فرهنگ افزود: این گونه فسادهای مالی و اداری که در دستگاه‌هایی که مردم با آن سروکار دارند و مراجعه می‌کنند می‌بینیم و توسط به قول بعضی از آقایان در کشور نهادینه شده است،یک سه هزار میلیارد تومانی جایی کشف می‌شود یا یک جایی آقای بابک زنجانی پیدا می‌شود و 700 میلیون دلار پول کشور را با حمایت برخی از مسئولان بالا می‌کشد، یا در بنیادی که نام آن را ذکر نمی‌کنم، هزاران میلیارد، در آن فساد است یا وضعیت همین مؤسسات اعتباری را که نمی‌توانم اسم ببرم، اسامی مقدس و به خصوص ائمه را روی خودشان گذاشته‌اند، اما بیشترین آمار فساد را دارند، در راستای آیه «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ» نیست، باید فکری برای اقامه نماز کرد و فضایل اخلاقی را در جامعه نشر دهیم.

وی ادامه داد: ما باید مراقبتهای بیشتری در زمینه‌ی اقامه نماز کرده تا این ستون دین نقش خود را به بهترین نحو ایفا کند و من از مدیران و دست اندر کاران ستاد اقامه نماز خواهش می‌کنم که بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری را مطالعه و تدبیر و تدبر کرده و آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا معظم له آشنایی کامل با قرآن داشته و بر همه مسائل کشور اشراف کامل دارند.

جنتی ابراز داشت: به هر میزان که قانون به ما اجازه دهد اعتبارات مورد نیاز را در اختیار ستاد اقامه نماز گذاشته تا در زمینه تبلیغ این رکن دین بهترین کتاب منتشر کند و وزارت ارشاد اسلامی وظیفه سنگین‌تری نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی در خصوص تبلیغ نماز دارد.

وی تصریح کرد: ما در جلسات اداری موقع نماز باید کارهایمان را کنار گذاشته و به نماز اول وقت بپردازیم که این خود نوعی تبلیغ بسیار خوبی برای کارمندان جوان ادارات است.

جنتی تأکید کرد: در حوزه‌های نماز باید انسانهای فهیم و کارآمد و اهل فکر را در رأس امور قرار داده تا افراد بتوانند مسئولیتشان را به خوبی اجرا کرده و این دستور الهی را در  جامعه و ادارات اجرا کنند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: جلسات شورای اقامه‌ی نماز باید گزارشهای خود را به صورت منظم به دبیر شورای اقامه نماز ارائه بدهد تا ما نقاط ضعف و قوت این ستاد را شناسایی کرده و هر چه سریعتر در جهت رفع مشکلات و کمبودها تلاش  کنیم و من در آخر امیدوارم که آن وظیفه‌ی سنگینی که بر عهده ما قرار داده شده به بهترین نحو انجام داد و در دنیا و آخرت همه ملت عزیز ایران رستگار شوند. 

گفتنی است، در حاشیه این مراسم از فعالان عرصه ستاد اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار