جلب مشارکت مردمی در اداره امور شهری، هدف مهم شمسه

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت:‌ دوره چهارم مجموعه جشنواره‌های شمسه با محوریت سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی و توانمندسازی کانون‌های محلی در منطقه در دست اجراست.

سید جواد حسینی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای جشنواره شمسه در منطقه اظهار کرد: از آنجایی که شمسه برگرفته از چهار کلمه ارزشمند شهروند، محله، سرمایه‌ اجتماعی و هویت است، شهرداری تهران نیز محور توجهات اساسی خود را برپایه شهر، شهروند و مدیریت شهری قرار داده است تا با استفاده از ابزاری برنامه هنر به ارتقا کیفیت مادی و معنوی زندگی شهروندان در کلان‌شهر کمک کند.

حسینی، تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف مجموعه جشنواره‌های شمسه جلب مشارکت شهروندان برای اداره امور محله و ابعاد حس تعلق نسبت به محل زندگی‌شان است، بر همین اساس با برگزاری شمسه‌های قبلی تا درصد بالایی به این اهداف مهم نائل شدیم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم که هنرمندان و صاحبان اندیشه در آینده‌ای نزدیک بتوانند اثرگذاری بیشتری را با استفاده از هنرشان بر فرهنگ و سبک زندگی شهروندان محله و شهرستان بگذرانند تا با بهره‌گیری از نتایج و تجارب بدست آمده در این مجموعه جشنواره‌ها به ارتقا برنامه‌های مدیریت شهری و روابط اجتماعی کمک کنیم.

حسینی، افزود: در جشنواره شمسه همه سلیقه‌ها در نظر گرفته می‌شود تا اکثر شهروندان بتوانند در رشته‌های 12 گانه شمسه شرکت کنند.

وی در باره نحوه ثبت نام و ارسال اثر اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه به نشانی اینترنتی www.sham3.ir و یا سراهای محلات مراجعه و فرم رایانه‌ای ثبت نام را دریافت و سپس بارکد 13 رقمی احراز هویتی اختصاصی خود را یادداشت کنند و آثار خود را تا پایان خرداد ماه به سراهای محلات دهگانه ارسال کنند.

گفتنی است، جلسات هماهنگی و توجیهی در نواحی سه‌گانه، سراهای محلات، توزیع کتاب‌های آموزشی، تبلیغات محیطی، تشکیل خانه تئاتر با حضور اساتید برتر دانشگاهی، استقرار نماینده جنوب غرب انجمن خوشنویسان ایران از دیگر فعالیت‌های منطقه به منظور هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره شمسه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشارکت ، مردمی ، شمسه ، حسینی ، منطقه10
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار