صالحی امیری در جمع خبرنگاران:

ما به فکر انتشار کتاب‌های فاخر هستیم/ 7 اثر در یوسنکو تایید شدند

سازمان اسناد و کتاب‌خانه ملی که در سال گذشته 100 عنوان کتاب منتشر کرده به دنبال انتشار کتاب‌های فاخر و ارزشمند است

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ رضا صالحی‌امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: در سال 94 هشت برنامه اصلی در قالب 100 برنامه عملیاتی تدوین کردیم که از آن‌ها می‌توان به تسریع در ارائه خدمات به همه پژوهشگران درسطح کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم که خدمات فقط به تهران منحصر نشوند و با انجام طرح گسترش یکسان‌سازی همه پژوهشگران کشور خدمات ویژه سازمان اسناد کتابخانه ملی را دریافت کنند.

رئیس سازمان اسناد کتابخانه ملی اظهار داشت: در حوزه بین‌الملل هم گام‌های موثری برداشته شده و هم‌اکنون با 50 کشور و 3 سازمان جهانی همکاری داریم.

وی در خصوص ثبت آثار معنوی، فکری و ملی ایران گفت: خوشبختانه تا به امروز 42 اثر در سطح ملی 4 اثر در سطح منطقه‌ای و 7 اثر در سطح جهانی تایید و یا به ثبت رسیده‌اند در حال حاظر برای اولین بار ایران علاوه بر میراث معنوی و فکر خود به فکر ثبت آثار ملی افتاده است.

صالحی امیری ادامه داد: هم‌اکنون در ایران 320 هزار نسخه خطی پیدا شده وپیش‌بینی می‌شود که 1 میلیون نسخه خطی نیز در دست افراد مقیم کشورهای خارجی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما برنامه‌ای داریم که طبق آن توریست‌هایی یک هفته به ایران می‌آیند و 2 روز آن را در تهران هستند 1 روز خود را به بازدید از کتابخانه ملی و آشنایی با میراث معنوی و فکری ما اختصاص دهند.

رئیس سازمان اسناد کتابخانه ملی تصریح کرد: ما ایجاد اندیشگاه به دنبال تبدیل سازمان اسناد کتابخانه ملی طی نهاد فرهنگی هستیم و هم‌اکنون به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری کرسی های آزاد اندیشی در چهارچوب آرمان‌های جمهوری اسلامی و کشور در کتابخانه ملی راه‌اندازی شده است.

صالحی امیری ادامه داد: در حوزه تولید کتاب نیز در سال گذشته 100 عنوان کتاب تولید کرده‌ایم البته ما به دنبال تولید و انتشار کتاب‌های فاخر و ارزشمند هستیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به وجود سازمانی برای حمایت از آثار تولیدی و ترجمه اشاره کرده و گفت: کار این سازمان شناسایی آثار فاخر و قابل ترجمه ما و معرفی آن به ناشران جهانی از طریق رایزنان فرهنگیست.

وی خاطرنشان کرد: ما از اهالی رسانه می‌خواهیم تا به اطلاع مردم برسانند که اگر کسی نسخه خطی در دست دارد با هدف اینکه دچار آسیب نشود آن را در اختیار سازمان اسناد کتابخانه ملی قرار دهد البته این نسخه‌ها می‌توانند به صورت امانت در دست ما باشند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار