آموزش نقش مهمی در تصویرگری ایفا می‌کند

خلاقیت و استعدادهای ایرانی‌ها در همه دوره‌ها ثابت شده است

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در  نشست رئیس نمایشگاه بلونیا با تصویرگران کتاب کودک ایران که صبح امروز در سرای اهل قلم تالار گفتگو که با حضور روبرتا کینی رئیس نمایشگاه بلونیا، علی میری طراح و تصویرگر، تهمینه حدادی نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان، سمانه شریفی تصویرگر کتاب کودک و نوجوان برگزار شد. 

کینی گفت: خوشحالم که امروز با تصویرگران ایران دیدار می‌کنم البته تعداد از این عزیزان را می‌شناسم چون در نمایشگاه کتاب بلونیا حضور پررنگی داشتند. 

وی افزود: یکی از دلایل برجسته بودن نمایشگاه کتاب کودک بلونیا در  جهان ترکیب بخش تصویرگری با سایر بخش‌ها است. 

رئیس نمایشگاه بلونیا اظهار داشت: 53 دوره از ا ین نمایشگاه برگزار شده و این فرصت خوبی است برای تصویرگران که پروژه‌های جدیدی را آغاز و با دیگر تصویرگران تبادل اطلاعات کنند. 

وی با اشاره به این نکته که اولین دوره نمایشگاه کتاب کودک بلونیا در سال 1947 میلادی برگزار شد افزود:  راه اندازی بخش تصویرگران کتاب کودک را در نمایشگاه بلونیا در دستور  کار داریم و این نشان دهنده این است که دست اندرکاران بلونیا متوجه اهمیت تصویر در کتب کودک هستند. 

کینی تصریح کرد: 3000 تصویرگر در مسابقه نمایشگاه بلونیا ثبت نام می‌کنند تا بتوانند در این مسابقه بزرگ شرکت نمایند و ما آثار زیادی را از سراسر دنیا دریافت می‌کنیم. 

وی ادامه داد: از هنرمند تصویرگر می‌خواهیم تا 5 اثر را برای ما ارسال  کند که در واقع این برای ما منحصر بفرد است که 5 اثر اورجینال را برای ما می‌فرستند. 

کینی اظهار داشت: صحنه حیرت انگیز زمانی است که 15000 اثر را به هیات داوران ارائه میدهیم. 

رئیس نمایشگاه بلونیا گفت: همه افراد می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و نیازی نیست که از تصویرگر یا مولف کتابی منتشر شده باشد و این فرصتی است که تصویرگران می توانند ارتباط خوبی با ناشران جهان برقرار نمایند. 

کینی اظهار داشت: هیات داوران از 5 نفر تشکیل شده است و معمولا این 5 نفر دو نفر آنها ناشر، 2 نفر تصویرگر و یک متخصص کتاب کودک اعضای هیات داوران را تشکیل  می‌دهند. 

وی ضمن اشاره به این نکته که اعضای هیات داوران هر سال تغییر  می‌کنند افزود: دلیل تغییر اعضای هیات داوران این است که ذهنشان را گشوده و باز نگه داریم و فرصتی به آنها برای تجربیات بیشتر بدهیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.