«داریوش اسدزاده» خاطراتش را با «تماشاخانه تهران» مرور می کند

کتاب «تماشاخانه تهران» به نویسندگی داریوش اسدزاده یکی از بازیگران پیشکسوت تئاتر و تلویزیون در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ کتاب «تماشاخانه تهران» به نویسندگی داریوش اسدزاده یکی از بازیگران پیشکسوت تئاتر و تلویزیون عصر امروز در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

در ادامه این مراسم این بازیگر پیشکسوت گفت: خیلی خوشحالم که این تعداد افراد مشتاق نسبت به کتاب را می بینم در زمان ما کتابهایی چون امیر ارسلان و حسین کرد و چند کتاب دیگر بود که بهترین رمان های آن زمان محسوب می شد اما اکنون که نگاه می کنم می بینم میلیون ها کتاب نوشته شده و چقدر خوشحالم که مردم به این شدت استقبال می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: فرهنگ یک کشور کتاب است اگر این کتاب ها وجود نداشته باشد مردم، عام به حساب می آیند، ما هنرمندان باید کتاب بخوانیم و مطالعه کنیم و بالاخره کار بازیگری با هنر نمایش سر و کار دارد و برای آنکه یک بازیگر موفق باشد در هر زمینه ای باید اطلاع داشته باشدو هر جا که هنرمندی را دعوت کردند باید بتواند در مورد هر موضوعی حرف بزند.

اسدزاده افزود: من 3 کتاب نوشته ام در یکی ثابت کردم که قبل از اسلام تئاتر بوده است و در هر زمان به شکل و سبک خود وجود داشته و بعد از آن به زمان ساسانیان و هخامنشیان برمی گردیم که در آن زمان در مراسم ها خواننده هایی می آمدند و می خواندند که در کتابهای نظامی گنجوی نیز چیزهایی آمده است و او ثابت کرده که ما تئاتر داشتیم.

وی در ادامه گفت: کتاب دوم من گزیده ای از تهران و تاریخ آن است و کتاب سوم من داستانی است جالب برای خودش که تئاتر تهران در 1320 در لاله زار تأسیس می شود و من این تاریخ را از 1320 تا 1350 نوشته ام که آنجا بودم و تمام وقایع از کارگردانان و نویسندگان را به کمک دوستانم جمع آوری کردم و نوشتم و امیدوارم مورد توجه قشر تئاتر دوست قرار بگیرد.

از نکات قابل توجه این کتاب تصویر شفاف و دقیقی است که درخصوص تئاتر ایران در قبل از انقلاب به خواننده می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار