«جنتی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب:

در صورت مشاهده تخلف ناشران با آنها برخورد می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورت گزارش مکتوب در مورد فروش پنهانی آثار توقیفی و ارائه گزارش تخلف به مسئولان مربوطه با ناشران متخلف برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب پس از دیدن از غرفه عمان گفت: امسال سلطان نشین عمان مهمان ویژه نمایشگاه شرکت کردند به دعوت مسئولان نمایشگاه و یکی از دلایلش این بود که اشتراکات فرهنگی ما و حسن هم جواری که بین ایران و سلطان نشین عمان هست واقعا زبان زد هست به خصوص در منطققه خلیج فارس و از دیر زمان هم روابط سیاسی ما رابطه بسیار خوبی بوده است.

وی در ادامه افزود: در طول این 35 سال بعد از انقلاب سلطان نشین عمان همواره دارای یک سیاست ثابت و متوازنی بوده نسبت به جمهوری اسلامی ایران و هم در زمینه های فرهنگی خب روابط نزدیک فرهنگی هست و قرداد فرهنگی بین این دو کشور منعقد شده، رایزنی فرهنگی ما در آنجا در مسغط مستقر هست و همانطور که ملاحظه می کنید این همه آثار که در اینجا وجود دارد و کتابهایی که چاپ شده است نشان می دهد که علایق فرهنگی خیلی در سلطان نشین عمان قوی هست و آثار چاپی، نشریات و مطبوعاتی که در آنجا چاپ می شود نشان دهنده عمق فرهنگی است که در آنجا وجود دارد.

جنتي افزود: خوشحال هستیم که امسال میزبان دوستانمان هستیم وزیر محترم اطلاع رسانی لبنان نیز حضور دارند و بازدید کردیم از این کتابهایی که چه از طریق سازمان اوقاف منتشر شده، وزارت میراث فرهنگی این کشور منتشر شده وسایر ناشرین خصوصی که در اینجا هستند می شود ملاحظه کرد همچنین کتابهای خوبی در زمینه فقه، فلسفه، در زمینه آثار گردشگری خودشان و چاپ کتابهای خطی که در آنجا دارند و اینها کتابهای بسیار ارزشمندی است که چاپ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فروش پنهانی کتابهای توقیفی که در نمایشگاه گفت: هر کدام از آنها که مسئولان نمایشگاه متوجه آن شوند حتما با آنها برخورد خواهد شد همچنین در سال گذشته هم من به طور روزانه گزارش های مکتوبی که دریافت می کردم مشخص بود که مسئولان نمایشگاه به طور دائمی مراقبت می کنند و هرجا دیده اند که ناشری تخلف کرده با آن برخورد شده است.

علی جنتی در خصوص برنامه کشور عمان برای نشر آثار عربی به زبان فارسی اظهار داشت: ما در توافقی که داریم و تفاهم نا مه هایی که امضاء کردیم یکی از مواردش نشر آثار عربی به فارسی هست که ما باید انجام دهیم و بخشی هم مربوط به آثار عربی است.

وی افزود: امسال شمارگان نشر مقداری کاهش یافته است البته یک احتمال هم دارد که متأسفانه بعضی از ناشرین آنچه را که پشت جلد می زنند واقعی نیست و ما احتمال می دهیم که در سال گذشته چنین اتفاقاتی افتاده و اکنون به واقعیت کمی نزدیک شده و بیشتر مراقبت می شود و آنچه را که چاپ می کنند همان را بر روی جلد می زنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته عناوین منتشره حدود 8 هزار افزایش پیدا کرده یعنی حدود 2 هزار عنوان در سال 93 منتشر شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.