رئیس سابق کمیته بین‌المللی فدراسیون جودو و کوراش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسابقات آسیایی کوراش در پایین‌ترین سطح ممکن برگزار شد/کوراش مهمتر است یا جودو؟

روشنایی گفت: جودو المپیکی است ولی در مسابقات بین‌المللی یا اعزام نمی شود یا با تیم ناقص اعزام می‌شود ولی کوراش را با تیم کامل اعزام می‌کنند.

مسابقات آسیایی کوراش در پایین‌ترین سطح ممکن برگزار شد/کوراش مهمتر است یا جودو؟حسن روشنایی رئیس سابق کمیته بین‌المللی فدراسیون جودو و کوراش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در مسابقبات کوراش قهرمانی آسیا تعداد شرکت کنندگان قلیل بوده و به یک روش ساده کسب مدال کردیم و ازاین مدال‌هایی که به راحتی کسب شده نباید سو استفاده تبلیغاتی شود و فدراسیون نباید با این مدال‌ها روی عیب‌ها و ضعف‌های دیگر خود سرپوش بگذارد.

وی درادامه افزود: تیم ازبکستان که یکی از بهترین‌های آسیا در کوراش است فقط باید با یک شرکت کننده سطح پایین شرکت کرده بود سوریه فقط یک شرکت کننده داشت عراق با 2 نفر به این رقابت‌ها آمده بود، هندوستان تیم رده پنجم خود را به این مسابقات اعزام کرده بود و در کل بگویم که سطح مسابقات آنقدر پایین بود که مربی تیم ملی زنان ترکمنستان با45 سال سن و 75 کیلوگرم وزن در مصاف با سنگین وزن ما به پیروزی می‌رسد.

روشنایی اذعان داشت: چرا باید در چنین رویداد بی‌ارزشی 15 ورزشکابر و این همه هزینه‌ جانبی اعزام شوند ولی برای مسابقات کسب سهمیه جودو در باکو هزینه‌هایش از این مسابقات کمتر است کسی را اعزام نمی‌کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: طبق اعلام رئیس فدراسیون جودو ظاهر تیم ملی جودو کشورمان قرار است با تیم ناقص به مسابقات قهرمانی آسیا در کویت که امتیاز سهمیه المپیک را هم دارد اعزام شود ولی درکوراش 15 ورزشکار را اعزام می‌کنیم.

روشنایی بیان داشت: جودو بانوان رسما تعطیل شده ولی کوراش بانوان را با تیم کامل اعزام می‌کنند آیا کوراش مهمتر است یا جودو؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به زمزمه هایی مبنی بر جدایی کوراش از فدراسیون جودو که شنیده می‌شود ظاهر فدراسیون جودو این هزینه‌های گزاف را متحمل می‌شود که کوراش را از فدراسیون جودو جدا کنند فدراسیون جودو را که یک ورزشی  المپیکی است رها کرده و در کوراش هزینه می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
جنابی
۱۹:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
بعد میگن پول نداریم واسه . بودجه به جودو نمیدن. چطور واسه کوراش دارین
United States of America
اسدی
۱۹:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
اقای روشنایی شما درست میگی ولی کو گوش شنوا برادر
United States of America
علیمی
۱۹:۲۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
فدراسیون جودو میخواهد با بزرگ جلوه دادن مدال های کوراش سر پوش بگذارد بر عملکرد ضعیفش در این چند سال.
آخرین اخبار