علی نژاد خبرداد:

برگزاری همایش روز جهانی تای چی در ایران همزمان با 100 کشور دنیا

رئیس فدراسیون ووشو از برگزاری همایشی خبر داد که روز جمعه هم زمان با صد کشور دنیا در ایران برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مهدی علی نژاد درخصوص این برنامه گفت: این همایش هم زمان با روز جهانی تای چی در صد کشور جهان برگزار می شود که ایران نیز برای دومین سال پیاپی آمده برگزاری این برنامه است.

وی افزود: همایش روز جهانی تای چی روز جمعه 5 اردیبهشت ماه و به عبارتی آخرین جمعه ماه آوریل در پارک آب و آتش تهران برگزارخواهد شد.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به همایش سال گذشته، گفت: سال پیش استقبال خوبی ازاین برنامه شد و بسیاری از مردم برای دیدن حرکات نمایشی این هنر رزمی به پارک ملت آمدند؛ حتی خارجی ها و به خصوص چینی های مقیم تهران نیز از این همایش استقبال کردند. امیدواریم امسال نیزبا استقبال عموم و ورزشکاران مواجه شویم.

تای چی یکی از سیستم‌های نرم و درونی هنر رزمی ووشو یا کونگ‌فوی چینی است. این هنر رزمی، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین هنرهای رزمی در چین و کل جهان است و برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می‌شود. این هنر که با نگرش عمیق فلسفی شکل گرفته با کمک ایجاد چرخش انرژی در انسان و تخلیه انرژی درونی یعنی انرژی «چی» یا انرژی بایو الکترومغناطیس درون بدن انسان، یکی از قدرتمند ترین سبکهای رزمی در جهان است.

در این هنر عضلات نقش زیادی ایفا نمی‌کنند ویک تای چی کار سعی در رها کردن کل بدن دارد تا این انرژی بتواند در بدن جاری شود و در موقع مناسب بتوان از آن برای دفاع یاحمله استفاده کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، فدراسیون ، ووشو ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار