رئیس سابق زندان گوانتانامو به دادگاه احضار شد

جئوفری دی میلر رئیس سابق زندان گوانتانامو برای پاسخگویی به اتهام شكنجه زندانیان به دادگاهی در فرانسه فراخوانده شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "نیزار ساسی" و "مراد بنچلالی" دو تبعه فرانسوی هستند كه علیه "جئوفری میلر" رئیس سابق زندان گوانتانامو به اتهام شكنجه روحی و جسمی شكایت كرده اند.

این دو نفر بوسیله نیروهای آمریكایی در افغانستان بازداشت شدند و از سال 2001 تا 2004 و 2005 بدون تفهیم اتهام در زندان گوانتانامو به سر بردند. "ساسی" و "بنچلالی" بلافاصله پس از آزادی و بازگشت به فرانسه شكایتی علیه "میلر" به دادگاه ارائه دادند و سرانجام موفق شدند رئیس سابق زندان بدنام گوانتانامو را به اتهام انجام شكنجه های سازماندهی شده، وارد آوردن ضربه های روحی و محروم كردن آنها از ابتدایی ترین حقوق زندانیان به دادگاه احضار كنند.

وكیل مدافع این دو فرانسوی معتقد است پرونده شكایت از میلر می‌تواند راه را برای شكایت دیگر زندانیان گوانتانامو و آسیب دیدگان از شكنجه های انجام شده برای اعاده حق خود باز كند.

میلر در سالهای 2002 تا 2004 ریاست زندان گوانتانامو را برعهده داشت و سپس بازنشسته شد. او اتهامات مطرح شده را تكذیب كرد و گفت: در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، شكنجه زندانیان از مهمترین بخش های تكنیك های پیشرفته بازجویی محسوب می‌شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: گوانتانامو ، شکنجه ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار