زندانی سابق گوانتانامو خود را قربانی سیاست‌بازی می‌داند

دیوان استیناف گوانتانامو روز چهارشنبه محکومیت "دیوید هیکس" استرالیایی را به جرم " حمایت مادی" از شبکه تروریستی القاعده لغو کرد این در حالی است که هیکس خود را قربانی سیاست بازی می‌داند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیوید هیکس" که اکنون در کشورش استرالیا به سر می برد ماه مارس سال 2007 به همراه هشت مظنون دیگر گوانتانامو به جرم حمایت مادی از القاعده به 13 سال حبس محکوم شده بود. وی پیش از آن نیز در دسامبر سال 2000 به جرم حمایت از یک سازمان بین المللی که دشمن آمریکا معرفی شد ( القاعده)، به یک سال حبس محکوم شده بود. 

سه قاضی دیوان استیناف گوانتانامو به اتفاق، محکومیت هفت سال حبس دیوید هیکس را لغو کردند. حکم زندان دیوید هیکس در حالی لغو شد که این استرالیایی تنها نه ماه از دوره محکومیت حبس خود را سپری کرد و پس از آن به کشور منتقل شد. 

"مایلز کاگینس"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) اعلام کرد دولت آمریکا قصد ندارد به حکم لغو محکومیت دیوید هیکس اعتراض کند. هیکس در سال 2007 کمی پس از محکوم شدن به استرالیا منتقل شد.

"دیوید هیکس" نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از سیدنی تاکید کرد لغو حکم صادر شده بر ضد وی برای او تسکین دهنده است. وی تاکید کرد:" من در واقع قربانی سیاست بازی شدم و پنج سال و نیم حبس و انواع شکنجه های جسمی و روحی را تحمل کردم و الان نیز محکوم هستم که تا آخر عمر با پیامدها، فشارها و زخمهای ناشی از این شکنجه ها زندگی کنم".

این زندانی سابق گوانتانامو تاکید کرد تقریبا هر روز و هر شب با اختلالات روانی شدیدی روبرو است که به وی اجازه نمی دهد مشغول کار شود. وی افزود دولت استرالیا از شرایط بازداشت وی باخبر بوده است و الان کمترین کاری که باید انجام دهد این است که هزینه های درمان وی را بپردازد. دیوید هیکس افزود:" وضعیت روحی من به طور مستقیم تحت تاثیر شکنجه هایی است که در گوانتانامو تحمل کرده ام، سال ها در شرایط بسیار بد و در دمای بسیار پائین در سلولهای کوچک حبس شده ام به طوری که امکان تکان خوردن نداشتم و این وضعیت سلامت جسمی من  را به کلی از بین برده است".

هیکس در سال 2001 در افغانستان بازداشت شد. مقامات آمریکایی می گویند وی در افغانستان یک دوره آموزشی در اردوگاههای القاعده سپری کرده و اسامه بن لادن سرکرده وقت القاعده نیز دیدار کرده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار