کرمان؛

بافت،بام کویر ایران

شهرستان بافت، یکی از مرتفع ترین و خوش آب و هواترین مناطق استان کرمان با ارتفاع 2 هزار و 280 متر از سطح دریا و با قدمت تاریخی هزار و 200 سال به بام کویر ایران معروف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان؛ شهرستان بافت یکی از قدیمی‌ترین و‌مهمترین شهرستان‌های استان کرمان و منطقه‌ای کوهستانی و سردسیری است.
شهرستان بافت سومین شهر مرتفع ایران است و دومین شهر عشایر نشین کشور ، از لحاظ تعداد ایل و طایفه در سطح کشور رتبه اول را دارد و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۰ هزار راس دام سنگین در این منطقه وجود دارد.

شهرستان بافت با آب و هوای کوهستانی و مساعد یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های گردوی کشورا ست.

محصول اصلی این شهرستان گردو است که به سایر استان‌های کشور صادر و به دلیل ارتفاع بالای بافت از سطح دریا محصول گردوی شهرستان بافت از کیفیت بالایی برخوردار است.

محصولات دیگراین شهرستان، سیب درختی زرد آلو، هلو، شلیل، انار، بادام، انگور، آلبالو و گیلاس نیز در این شهرستان برداشت می‌شود و شهرستان بافت بخش زیادی از بازار میوه نیمه جنوب و جنوبشرق کشور را تامین می‌کند.

پارک ملی خبر، غار طرنگ، غار جفیره ، خانه ایرانمنش ها، قلعه عزیز خان سلطان، روستای زیبای قالان ، قلعه افشارها، قلعه کردعلی، قلعه تاریخی دشتاب ، سدمخزنی بافت، باغ های گردوهای کهنسال، منطقه یاس چمن، دره بندر گوغر، غار شب پره، منطقه توریستی گوشک ، منطقه حفاظت شده انجرک، امامزاده سید علی موسی(ع) دشتاب و آبشار های خوشکار و دامنه کوه‌های لاله زار، سید سلطان فقیه الدین و ...در این شهرستان و جود دارد.

پارک ملی خبر: یکی از مناطق جذاب و دیدنی استان کرمان و شهرستان بافت که در سال 1370 در سازمان فرهنگی یونسکو بعنوان منطقه گردشگری به ثبت رسید دارای حیات وحش بی نظیر شامل کل، بز، قوچ، میش، آهو، پلنگ، گرگ و دارای طبیعتی زیبا و تحسین برانگیز است.

غار طرنگ :در روستای طرنگ واقع شده است و طولانی‌ترین غار استان کرمان و دارای مناظر و جلوه‌های طبیعی بسیار زیباست.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: کرمان ، کویر ، ایران ، بافت ، کوهستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.