بوشهر؛

پاکسازی غار گوریک برازجان

به منظور نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و با شعار « گردشگری مسئولانه حافظ محیط زیست » ، غار گوریک برازجان، پیمایش و پاکسازی شد.


به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در این آیین که با شعار « گردشگری مسئولانه حافظ محیط زیست » برگزار شد، محیط بانان و پرسنل محیط زیست دشتستان، سمن حافظ محیط زیست از تهران، و تعدادی از کوهنوردان دشتستانی حضور داشتند.

رییس اداره ی محیط زیست شهرستان دشتستان در این باره گفت: لازم است در کنار استفاده از طبیعت، به حفاظتش نیز اقدام نماییم.

صادق پورسالم افزود: با رعایت نکات ساده ای چون نریختن زباله در محیط، استفاده ی کم تر از ظروف یکبار مصرف، نشست در مکان هایی که کم ترین پوشش گیاهی را دارد، نچیدن گل و گیاه و شاخه ی درختان، روشن نکردن اتش، نزدیک نشدن به لانه ی جانوران، نکشیدن سیگار و قلیان و نشستن ظروف در رودخانه ها و جویبارها می توانیم به حفظ محیط زیست کمک قابل توجهی نماییم.

مجموعه غارهای گوریک (Goorik) در منطقه ی بوم بلند شاهزاده ابراهیم ، شهرستان دشتستان، استان بوشهر، مشتمل بر 4 دهانه غار طولانی می باشد که یکی از آنها به طول تقریبی 1کیلومتر طولانی ترین غار تونلی ایران نام گرفته که از یک طرف می توان وارد و از طرف دیگر می توان خارج شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.