نخوردن غذا هم باعث چاقی می شود

زمانی که فرد صبحانه نمی‌خورد بدن فرد به قحطی می‌رسد که پاسخ دفاعی بدن برای زنده بودن مکانیسم و سوخت و ساز فرد را کم می‌کنند.

رضا راست منش دکتری تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که شخصی صبحانه یا غذا نمی‌خورد بدن به قحطی می‌رسد و پاسخ دفاع بدن باعث می ‌شود هورمون ها و مغیز بیاید مکانیسم و سوخت و ساز خود را آنچنان کم کند که بدن با این قحطی پیش آمده کنار بیاید و این موضوع به ضرر بدن است. 

وی ادامه داد: فرد با این که  غذا نمی‌خورد ولی آن قدر سوخت و ساز بدنش کم‌ می‌شود که برای زنده بودن بدن پاسخ انرژی مثبت می‌شود و باعث چاقی هست که این مصداق ها بیشتر در ماه مبارک رمضان و هنگامی که فرد شام یا صبحانه نمی‌خورد پیش می آید. 

راست منش بیان کرد: عوارض این چاقی این است که فرد به علت غذا نخوردن ممکن است روده‌اش تنبل شود و دچار یبوست شود یا فرد گرفتار کم حوصلگی، تمرکز کم و بد بو شدن دهان می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: عوامل‌های هورمونی، ژنتیک، عصبی و کم تحرکی همه مجموع بیان شده دست در دست هم می‌دهند تا فرد چاق شود و البته نوع زندگی، نوع فعالیت بدن و نوع غذا و مقداری که می‌خورد در چاقی بی‌تاثیر نیست. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار