قهرمانی بدون مربی

راجر فدرر، قهرمان تنیس جهان و المپیک از 20 سالگی و پس از فوت مربی‌اش، به تنهایی کار می‌کند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران راجر فدرر در 8 آگوست 1981 در بازل سوئیس به دنیا آمد. پدرش رابرت فدر و مادرش لینف پس از تولد راجر به منطقه‌ای به نم مانچیس نقل مکان کردند که در حومه شهر بازل واقع است.

خواهر فدرر در مورد کودکی او حرف‌های جالبی می‌زند: راجر از شش سالگی پای مسابقات بزرگ تنیس استرالیا و ویمبلدون می‌نشست و همین علاقه باعث شد تا پدر در هشت سالگی او را در مدرسه تنیس ثبت نام کند. هنگامی که او 10 ساله بود، همه مردم شهر با هیجان از بازی خوب در زمین تنیس حرف می‌زدند. زمانی که هم سن و سالان خود را با ضربات دیدنی راکت شکست می‌داد، حریفانش را در آغوش می‌گرفت و به آنها می‌گفت: شما دفعه بعد مرا خواهید برد.

راجر در ابتدای فوتبال را هم در کار تنیس دنبال می‌کرد، اما بعد از مدتی با رها کردن فوتبال تمرکز خود را روی تنیس گذاشت و در 13 سالگی با ترک زادگاهش برای تحصیل در آکادمی حرفه‌ای تنیس سوئیس عازم زوریخ شد. رویارویی راجر فدرر با بیون بورگ در اوایل ورودش به جمع حرفه‌ای‌ها در 16 سالگی و شکست در آن مسابقه، فدرر را در مسیر رشد قرار داد.

راجر فدرر در سال 1998 وارد تیم دیویس کاپ سوئیس شد و در حالی که کم‌سن و سال‌ترین عضو تیم سوئیس بود به عنوان بهترین تنیسور تیم برگزیده شد.

تورنمنت میلان اولین تورنمنت جهانی بود که فدرر توانست به قهرمانی در آن دست یابد. فتح این تورنمنت در سال 2001 برای راجر محقق شد و این آغازی بود بر قهرمانی پیاپی اعجوبه تنیس جهان.

ناکامی‌های پی در پی راجر فدرر، سال 2008 را برای او به کابوسی واقعی مبدل می‌کر و برای هوادارانش نیز شکست‌های او قابل باور نبود، چند باخت متوالی در رویارویی با نفر دوم رده‌بندی بهترین‌های تنیس او را از فرم خوب خود خارج کرد و آنقدر در طول سال باخت تا اختلاف فاحش امتیازاتش با نفرات دوم و سوم در جدول کاهش یافت.

فدرر بالاخره جای خود را در جدول رده بندی به نادال داد و به رتبه دوم تنزل یافت در چنین شرایطی بود که راجر در وب سایت شخصی‌اش خبر ازدواج خود را اعلام کرد. همسر او میرکا اصالت اسلواکی و تابعیت سوییس را دارد. میرکا که حدود سه سال از راجر بزرگتر است در رقابت‌های المپیک سیدنی عضو تیم تنیس زنان سوییس بود و آشنایی راجر با وی به همین بازی‌ها برمی‌گردد.

فدرر در این سال‌ها، عناوین متعددی را کسب کرده است که 17 بار قهرمانی در گرند اسلم‌های مختلف، مدال برنز المپیک سیدنی، طلای دو نفره در المپیک پکن و مدال نقره در المپیک لندن از جمله این عنوان‌ها است.

وی تنها بازیکنی است که موفق شده هم مسابقات تنیس آزاد آمریکا و هم اوین ویمبلدون را در پنج سال متوالی، فتح کند. او همچنین توانسته در یک فصل از بین چهار گرند اسم، قهرمانی در سه گرنداسلم را از آن خود کند.

فدرر که به زبان‌های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است در دوران حرفه‌ای خود 75 عنوان را بدست آورده است و تاکنون 45 میلیون دلار جایزه گرفته است.
از نکات جالب زندگی ورزشی فدرر، نداشتن مربی از 20 سالگی است وی پس از مرگ مربی خود در سال 2001، تاکنون با هیچ مربی دیگری کار نکرده است.

راجر فدرر بسیار احساساتی است و با شکست مقابل نواک جوکویچ در ریمبلدون بغضش ترکید و با اشک‌هایش علاقمندان به تنیس را شوکه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فدرر ، تنیس ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار