پیش بینی برای افزایش ده درصدی سفرهای نوروزی 94/ کاهش 23 درصدی سوانح رانندگی در سال 93

رییس ستاد دائمی سفرهای نوروزی استان تهران از آغاز رزمایش طرح نوروزی 94 خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان نوروزی ده درصد افزایش یابد و اداره کل راه و شهرسازی آمادگی کامل برای فراهم کردن امکانات و تجهیزات را در جاده و برای مسافران دارد

پیش بینی برای افزایش ده درصدی سفرهای نوروزی 94/ کاهش 23 درصدی سوانح رانندگی در سال 93به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران فریبرز واحدی در نشست خبری امروزخود با اشاره به اینکه رزمایش بزرگ 500 هزار نفری در کل کشور برای طرح نوروزی سال 94 صورت می‌گیرد گفت دراین طرح سازمان راهداری پلیس راه راهور اورژانس تهران و همیاران پلیس و همچنین ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور همکاری مستقیم دارند.

وی در ادامه افزود: این طرح از پایان اسفند آغاز و تا پایان فروردین سال 94 در تمامی محورهای استان تهران انجام می‌شود.

واحدی اظهار داشت: اقدامات پیش از سفرنیز تا چهارشنبه 27 اسفند ماه انجام می‌شود تا مشکلی در این مسیر برای مسافران ایجاد نشود.  
رییس ستاد دائمی سفرهای نوروزی استان تهران در ادامه تصریح کرد: 27 و 28 اسفند ماه مسیرهای خروجی بسیار سنگین می‌شود و پیش‌بینی میزان سفرهای نوروزی امسال 8 تا 10 درصد افزایش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای اولین بار طرح جهادی نوروزی سال 94 نیز انجام می‌شود و دراین طرح همه امکانات و تجهیزات در مسیرهای استان تهران از جمله روکش اسفالت لکه‌‌گیری و نصب علائم افزایش دوربینهای نظارت تصویر لایه‌روبی برای مسافران فراهم شده است.

واحدی یادآور شد: این طرح در 17 محور از 10 اسفند ماه آغاز و در 25 اسفند ماه به پایان رسید و در طول این مدت تمامی مسیرها تغییرات بسیار متفاوتی داشته است.

رییس ستاد دائمی سفرهای نوروزی استان تهران یاداور شد: یک هزار نفر راهدار در حوزه‌های مستقر شده‌اند و راهدارانی که درگیر طرحهای زمستانی بوده‌اند دراین طرحها نیز حضور دارند.

واحدی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران سعی کرده سطح سرویس راهها را افزایش دهد و رضایتمندی کاربران جاده‌ها را افزایش دهد افزود: افزایش ایمنی جاده‌ها اولویت اصلی ما است.

وی یاداور شد: در نوروز 93 طبق گزارشات رسیده به طوری که در نوروز 92 22نفر کشته داشتیم و در نوروز 93 تعداد کشته‌ها به 17 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش فرودگاه امام و فرودگاه مهرآباد و راه آهن تهران روانسازی مسیرها داشته‌ایم گفت: تمامی گیتهای بازرسی بازسازی شده‌اند و در فرودگاه مهر آباد زیباسازی فضاهای ترمینالها را انجام داده‌ایم.

فروش بلیت چارتری ممنوع است

واحدی در ادامه تاکید کرد: در نوروز امسال قیمت بلیت هواپیما به هیچ عنوان افزایش نیافته و پرواز چارتری به هیچ عنوان صورت نمی‌گیرد بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ سازمان هواپیمایی کشور در ایام نوروز فروش بلیت چارتری ممنوع است و با آژانسهای متخلف برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پایانه‌های اتوبوسرانی بیهقی شرق غرب و جنوب تهران نیز در این ایام ساماندهی شده‌اند و سعی کرده‌ایم به اندازه کافی اتوبوس در اختیار مسافران قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اداره ، شهرسازی ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار