جهانگیریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قیمت بلیت هواپیما هیچ افزایشی نداشته است/ابلاغ آیین‌نامه حقوق مسافران در گرو داشتن ضمانت اجرایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیماها خبر داد و گفت: تا زمانی که ضمانت اجرایی در آیین‌نامه حقوق مسافران وارد نشود این آیین‌نامه ابلاغ نخواهد شد.

تلفنی** قیمت بلیت هواپیما هیچ افزایشی نداشته است/ ابلاغ آیین‌نامه حقوق مسافران در گرو داشتن ضمانت اجراییعلیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قیمت‌های بلیت هواپیما هیچ افزایشی نیافته است، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مجوزی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما را نداده است، بنابراین در صورتی که آژانس‌ها و یا شرکت‌های هواپیمایی بلیتی را خارج از مصوبه به فروش برساند تخلف کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: مسافران در صورت مشاهده گران‌فروشی از سوی آژانس‌ها سریعا به سازمان اطلاع دهند تا بازرسان با این آژانس‌های متخلف برخورد کند.

وی در ادامه به آیین‌نامه حقوق مسافران اشاره کرد و گفت: مقدمات اجرایی این آیین‌نامه انجام شده و عمده اقداماتی که مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری بوده، اجرا شده است.

جهانگیریان در ادامه اظهار داشت: در بخش ضمانت اجرایی باید هماهنگی‌هایی با برخی از نهادهای دیگر صورت گیرد تا این آیین‌نامه ضمانت اجرایی داشته باشد و آژانس‌ها و شرکت‌ها ملزم به رعایت قوانین آنها شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قسمتی که مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری بوده در این آیین‌نامه انجام شده و باید نهادهای خارج از قوه مجریه وارد شوند و همچنین قوانین و نکاتی در این آیین نامه ایجاد شود تا آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمای انگیزه برای اجرای آن داشته باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: نمی‌توان زمان دقیقی برای ابلاغ این آیین‌نامه اعلام کرد و تا زمانی که ضمانت اجرایی در آن وارد نشود امکان ابلاغ آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بلیت ، هواپیما ، آیین نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.