ضرورت کیفی گرایی در آموزش‌های مهارتی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و پنجمین گردهمایی روسای واحدهای استانی و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی بر ضرورت کیفی سازی آموزشهای دانشگاه جامع علمی کاربردی مطابق با نیاز روز جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،‌ مجتبی شریعتی نیاسر در این مراسم ضمن اعلام این نکته که ۱۵ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: سهم این دانشگاه در آموزش عالی مؤثر و مهم تلقی می‌شود و باید در نحوه آموزش و تربیت مدرسان بازنگری شود لذا با تدوین سند راهبردی می‌توان هدف‌گذاری مستمری در خصوص کیفی سازی آموزش‌های مهارتی در این دانشگاه ایجاد کرد. 

وی گفت: آموزش‌های مهارتی به‌منظور تقویت دانشگاه‌های نسل سوم یکی از نیازهای روز جامعه و جهان است و لذا باید دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌عنوان تنها دانشگاهی که در عرصه مهارت آموزشی فعالیت می‌کند هر چه سریع‌تر به ساماندهی کیفی آموزش در پیکره خود بپردازد. 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰۰ مرکز علمی کاربردی با ۸۰۰ هزار دانشجو و ۳۶ هزار مدرس در کشور وجود دارد که پتانسیل خوبی در جهت تقویت مهارت‌های کیفی به‌حساب می‌آید. 

یکی از دلایل اینکه اکنون بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار می‌مانند همین ناهماهنگی و عدم انطباق بین آموزش‌های نظری و نیاز جامعه است که به رشد بی‌رویه بیکاری فارغ‌التحصیلان منجر شده است. 

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: نسبت دانشجو به اعضای هیئت علمی در دانشگاه جامع علمی کاربردی یک به ۶۵۰۰ است که اگر مدرسان این دانشگاه را هم محاسبه کنیم این نسبت بهبود می‌یابد. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار