معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد

تحصیل بیش از 15 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه جامع/ضرورت کیفی گرایی در آموزش‌های مهارتی

دکتر شریعتی نیاسر در سی و پنجمین گردهمایی روسای مراکز استانی و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی اعلام کرد: ضرورت دارد آموزشهای دانشگاه جامع مطابق با نیاز روز جامعه کیفی سازی شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در این مراسم ضمن اعلام این نکته که 15 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می‌کنند، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اینکه اکنون بیش تر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار می‌مانند همین ناهماهنگی و عدم انطباق بین آموزش‌های نظری و نیاز جامعه است که به رشد بی‌رویه بیکاری فارغ‌التحصیلان منجر شده است.

وی گفت: آموز‌ش‌های مهارتی به منظور تقویت دانشگاه‌های نسل سوم یکی از نیازهای روز جامعه و جهان است و لذا باید دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان تنها دانشگاهی که در عرصه مهارت آموزشی فعالیت می‌کند هر چه سریعتر به ساماندهی کیفی آموزش در پیکره خود بپردازد. 

وی تصریح کرد: بیش از 1000 مرکز علمی کاربردی با 800 هزار دانشجو و 36 هزار مدرس در کشور وجود دارد که پتانسیل خوبی در جهت تقویت مهارت‌های کیفی به حساب می‌آید.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 15 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه جامع تحصیل می‌کنند لذا سهم این دانشگاه در آموزش عالی موثر و مهم تلقی می‌شود و باید در نحوه آموزش و تربیت مدرسین بازنگری شود لذا با تدوین سند راهبردی می‌توان هدف‌گذاری مستمری در خصوص کیفی سازی آموزش‌های مهارتی در این دانشگاه ایجاد نمود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار