شریعتی‌نیاسر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جلوگیری از توسعه کمی در دانشگاه‌های خاص

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات گفت: با توجه به افزایش میزان توسعه کمی در دانشگاه‌هایی چون پیام نور، علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای از این امر جلوگیری حاصل می‌شود.

شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم این است که از توسعه  کمی پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های خاص(پیام نور، جامعه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای) جلوگیری می‌کنیم و آن را محدود خواهیم کرد، چرا که قرار نیست که این دانشگاه‌ها به صورت وسیع وارد دوره‌های تحصیلات تکمیلی شوند.

وی افزود: طی 7سال گذشته 54 دانشگاه مجوز گرفتند که 47 مرکز دانشگاهی ظرف سال 91 تا 92 مجوز آن‌ها صادر شده است و در مجموع می‌توان گفت بالغ بر 100دانشگاه ظرف 7سال گذشته مجوز خود را دریافت کرده‌اند.

شریعتی‌نیاسر در خصوص پردیس‌های بین المللی دانشگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 21هزار دانشجو در یک هزار و 333 رشته محل تحصیل می‌کنند و در واقع این پردیس‌ها به مرکز درآمد زایی برای دانشگاه‌های دولتی تبدیل شده است که این مطلوب نیست، البته این در حالی است که کیفیت این  پردیس‌ها نیز نامطلوب است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار