روستاآزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هنوز به صورت کامل در صنایع مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: اگر میان دانشگاه، وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنایع حلقه همکاری و اتصال به وجود بیاید بسیاری از کالاهای مورد نیاز بدون وابستگی به واردات در داخل کشور تولید خواهد شد.

"رضا روستاآزاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، گفت: نظام جمهوری اسلامی در 36 سال گذشته بارها ثابت کرده در فضای تحریم‌ها و حتی فشارهای زمان جنگ متکی به توانمندی‌های داخلی بوده است. 

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های نفتی، کاهش خرید کالاهای خارجی را در پی داشت، تصریح کرد: حال این فرصتی است که کالاهای مورد نیاز را با توجه به توسعه دانش و ظرفیت موجود در کشور تولید کرد. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه میزان قابل توجهی از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هنوز در صنایع مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، افزود: اگر میان دانشگاه، وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنایع حلقه همکاری و اتصال به وجود بیاید بسیاری از کالاهای مورد نیاز بدون وابستگی به واردات در داخل کشور تولید خواهد شد. 

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف پیشرفت ایران اسلامی را در زمینه‌های انرژي هسته‌ای، ساخت ماهواره، سلول‌های بنیادی و... از نشانه‌های ظرفیت بالای علمی و توانمندی صنعتی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس برخی بی‌توجهی‌های مسئولان و تکیه بر درآمد نفت هنوز نیروی بالقوه داخلی به نیروی بالفعل تبدیل نشده و ما امیدواریم همان‌طور که در زمان جنگ  تحمیلی به دلیل فشارها بنیه دفاعی کشور افزایش یافت امروز نیز بااستفاده درست از تحریم‌ها سطح کاربرد علم در تولیدات ارتقاء یابد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار