معاون سازمان استاندارد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظارت بر خدمات پس از فروش خودروسازان برعهده وزارت صنعت است/ جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد تنها وظیفه تدوین استاندارد ملی خدمات پس از فروش خودروسازان را داشته و نظارت بر آن از وظایف وزارت صنعت است.

وحید مرندی مقدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص این که چه نهادی مسئول نظارت بر خدمات پس از فروش خودروسازان است، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد برای خدمات پس از فروش خودروسازان استاندارد ملی را تدوین کرد ولی متولی نظارت بر کنترل آن وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود: مسئولیت اجرا با وزارت صنعت است و ما بعد از تدوین، وظیفه‌ای در کنترل آن نداریم.

وی در خصوص نظارت بر بازار در ایام عید گفت: در طول سال طرح کنترل بازار را داریم که برای ایام عید طی ابلاغی که به استان‌ها ارسال کردیم، دستور تشدید نظارت‌ها را دادیم.

مرندی مقدم تصریح کرد: در این راستا با واحدهای متخلف که دارای علامت استاندارد نیستند و یا این علامت را جعل می‌کنند برخورد شده و به مرور تا شب عید اسامی کالاهایی که جعل علامت شده‌اند و یا کیفیتشان مطابق استاندارد نیست را اعلام می‌کنیم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد اظهار داشت: طی تاکیدی که سازمان ملی استاندارد به مراکز عرضه و توزیع داشته، این مراکز از خرید و ارایه کالاهایی که علامت استاندارد ندارند خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار