مدیر صنایع خودرو سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

مراجعه تعمیراتی خودرو باید به زیر 2 درصد در سال برسد

مدیر صنایع خودرو سازی و نیرو محرکه گفت: مراجعه تعمیراتی خودرو باید به زیر 2 درصد در سال برسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از "شاتا" امیر حسین قناتی افزود : متوسط مراجعه صاحبان خودرو در جهان حدود 2 درصد است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده به 1.3 درصد برسد.

وی با اشاره به روشهای پایش و دستیابی به این اهداف افزود : بحث نظارت بر استاندارد و کیفیت دو مقوله جداست. اساتاندارد وظیفه سازمان ملی استاندارد است و مستقیما وظیفه دارد مقوله استاندارد در بخش صنعت خودرو که بر اساس استانداردهای 55 گانه ای که در سال 82 تصویب کردند را نظارت وکنترل کند.

قناتی تصریح کرد : کیفیت در سطح مطلق نیست و باید هر روز بهتر شود و در مقطعی سازمان استاندارد می تواند وارد شود و کل مجموعه باید جوابگو باشند سازمان و وزارت صنعت ، معدن و تجازت ، مسوول نهایی نظارت بر تولید کننده است .

به گفته وی با وجود 55هزار قطعه و 32 مجموعه قطعه خودرو مقوله کیفیت نه در صنعت خودرو که در همه صنایع باید مورد ارزیابی ، نظارت و پایش مستمر قرار بگیرد.

قناتی ادامه داد: اما نظارت بر 4000 هزار قطعه وظیفه سازمان استاندارد و بهبود کیفیت وظیفه خودرو ساز است که بر اساس اهدافی که وزارتخانه دارد عمل کند . یکی از اهداف مهم ما مراجعه تعمیراتی خودرو ساز است که باید کاهش یابد در حال حاضر ابن عدد 2.7 بار در سال است .

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد برای ارزیابی استانداردها از شرکتهای مختلف بازرسی استفاده می کند گفت : شرکتهای مختلف بر اساس تعیین صلاحیتی که نظام ارزشیابی دارد برای شرکتهای بازرسی تعیین صلاحیت می کنند و شرکتها براساس تاییدیه‌ای که از سازمان استاندارد گرفته‌اند به نمایندگی از سازمان استاندارد، استاندارد بودن یا نبودن صنایع مختلف را نه تنها در خودرو ، بلکه در همه صنایع نمونه برداری می کنند و به آزمشیگاههای معتبر می برند و بر اساس آن استاندارد بودن و یا نبودن محصول را اعلام می کنند.

این مقام مسوول تاکید کرد: ارزیابی کیفی مقوله‌ای فرا استاندارد است و سطوح کیفیت دو مقوله جدا هستند که تعریف دارد.

وی ادامه داد: نظارت سازمان استاندارد بر روی صنایع مختلف در قالب استاندارد های مختلف تعریف می شود و یکی سری استاندارد های اجباری وجود دارد مثل استاندارد های 72 گانه ای که در بین بیش از 4 هزار قطعه خودرو وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش ، مراجعات ، تعمیرات ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار