موسیقی با حال و هوای فیلم‌های تروریستی هالیوودی در تالار وحدت + تصاویر

در هفتمین شب از سی امین جشنواره موسیقی فجر گروه موسیقی تونس و سوئیس در تالار وحدت اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ در هفتمین روز از جشنواره موسیقی فجر تالار وحدت میزبان "بیاند بردز کوارتت" از کشور تونس و سوئیس بود.

در شب گذشته این گروه تونسی از ساز اصلی کشور خود یعنی ساز عود و قانون استفاده کرد ولی متاسفانه مثل همتای ایرانی خود یعنی گروه "عود زریاب" اجرای خوبی نداشت و یکی از خسته‌کننده ترین اجراهای این چند روز را در پی داشت.

این کنسرت با قطعه ای باعنوان "café tunis" آغاز شد و با "perpetual motion" ادامه پیدا کرد. در ادامه نیز قطعاتی چون "love is an eternal journey" ،"remember" ،"shiha" ،"the quest"، "khabab"، "5/8"، "yarb" اجرا شد.

کوارتت تونس و سوئیس یک اجرای کاملا عربی است که در آن از سازهایی که در ظاهر به ایران تعلق دارند ولی در اصل به کشورهای عربی بازمی گردند استفاده می شود.



اما نکته ای که در حین اجرای این کنسرت ممکن است ذهن مخاطب را درگیر کند این است که با اجرای این کنسرت صحنه هایی از فیلم های هالیوودی در ذهنم تداعی شد، صحنه هایی که در کشورهای عربی و بادیه از جمله همین کشور تونس فیلمبرداری می شد، قاب دوربین در یک صحرای لخت و عور در حال پن است. یک ماشین در انتهای قاب با سرعت در حال راندن و زنی چادری با نقابی بر چشم در حال حرکت است و مسلما ماجرای تروریست در ذهنم مطرح شد.

در این گروه نوازندگانی چون "امین میراحی" عود، "حمزه میراحی" قانون، "بلز اوبالدینی" کلارینت و "بایجو بهت" ویلن هنرنمایی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار