پرونده‌های مطبوعاتی تیرماه 93 /

از مختومه شدن پرونده خبرگزاری «ایسنا» تا مجرم شناخته شدن روزنامه «هفت صبح»

یکشنبه‌های هرهفته دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برگزار می‌شود که در تیرماه93 پرونده‌های ایسنا، ایرنا، هفت صبح، رجا نیوز و صراط نیوز مورد رسیدگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، یکشنبه‌های هرهفته دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی برگزار می‌شود که در تیرماه 93 در مجموع پرونده‌های ایسنا، ایرنا، هفت صبح و صراط نیوزمورد رسیدگی قرار گرفتند.

پرونده خبرگزاری ایسنا که به دلیل افترا و نشر اکاذیب به مدیرعامل سابق ایسنا متهم شده بود با شکایت شهرداری تهران در ابتدای جلسه دادگاه مختومه شد.

پرونده امیدی شهرکی مدیرعامل سابق ایرنا به اتهامات نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و نشر مطالب خلاف واقع تشکیل شده بود که در ابتدای جلسه ریاست دادگاه بیان کرد به دلیل این که مشخص نیست احضاریه دادگاه به اطلاع متهم رسیده یا خیر، جلسه دیگری برای رسیدگی به این پرونده برگزار خواهد شد که هیات منصفه با این پیشنهاد موافقت کرد.  
 
پرونده مطبوعاتی دیگر مربوط به سایت رجا نیوز بود که وکیل شاکی  سایت رجانیوز کتبا اعلام ترک محاکمه را از سوی شاکی به اطلاع دادگاه رساند و سپس دادگاه پرونده را بایگانی کرد تا در آینده مطابق قانون با آن رفتار شود همچنین شاکی "صراط نیوز" (شرکت سایپا) از شکایت خود انصراف داد و این پرونده مختومه شد.

و در آخر روزنامه "هفت صبح" به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و توهین، به اتفاق آراء مجرم شناخته شد که هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با توجه به رأفت اسلامی و بزرگداشت هفته قوه قضاییه، متهم را با اکثریت نسبی آراء مستحق تخفیف دانست.
انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار