بهشتی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موضع گیری مجلس پاسخی هوشمندانه به کنگره آمریکا بود

یک کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان این که رفتار کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید تحت تأثیر اقدامات رژیم صهیونیستی است تا در روند مذاکرات اختلال ایجاد کند، گفت: الان به سمتی حرکت می‌کنیم که در چارچوب منافع ملت ایران توافق صورت بگیرد.

موضع گیری مجلس پاسخی هوشمندانه به کنگره آمریکا بود"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: الان ما در حال رسیدن به توافق هستیم و رفتار کنگره آمریکا نگران‌کننده نیست، چون این رفتارها تحت تأثیر اقدامات رژیم صهیونیستی است تا در روند مذاکرات اخلال ایجاد کنند.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای، موضع‌گیری مجلس مبنی بر غنی‌سازی 60 درصدی را پاسخی هوشمندانه در مقابل کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید عنوان کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای غنی‌سازی 60 درصدی زمان زیادی نیاز نیست و حداکثر یک ماه طول می‌کشد.
 
وی افزود: اگر غنی‌سازی 5 درصد در آبشارهای هسته‌ای تکرار شود به 10 درصد و در صورت تکرار مجدد به 15 درصد و با تکرار مجدد این روند به غنی‌سازی بیشتر می‌رسد.
 
بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: این فرایند تکرار غنی‌سازی در صورتی محقق می‌شود که ما سانتریفیوژهای بیشتر و قدرت و کارایی بیشتری هم داشته باشیم تا این روند زودتر انجام شود زیرا ایران از لحاظ بالقوه این امکان را دارد و می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد اما باید تحت نظر آژانس بین‌المللی اتمی و مقررات NPT انجام شود.
 
وی با بیان این که غنی‌سازی فرایندی است که در مجموعه هسته‌ای ایران توان 100 درصدی هم برای آن وجود دارد، اظهار داشت: هر غنی‌سازی برای یک نیازی مناسب است.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای ادامه داد:‌ غنی‌سازی 5 درصد برای تولید برق، 20 درصد برای رادیوایزوتوپ‌های دارویی، 40 تا 60 درصد برای زیردریایی‌هایی که با سوخت اتمی کار می‌کنند و غنی‌سازی 95 هم برای ساخت بمب است.

انتهای پیام/
برچسب ها: توافق ، هسته ای ، 5+1
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار