نقوی‌حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای بهترین اقدام مجلس برای مقابله با مانع‌تراشی آمریکاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌ دیگری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای در مجلس مطرح نبوده و در دستور کار هم قرار ندارد، گفت: از میان طرح‌های الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، غنی‌سازی 60 درصد و "کان لم یکن" اعلام شدن توافق ژنو تنها طرح اول به تصویب رسید.

خالقی"سیدحسین نقوی‌حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های دیگری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای در مجلس مطرح نیست و در دستور کار هم قرار ندارد، گفت: در هفته گذشته طرح الزام دولت مبنی بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای به صحن آمد و یک فوریت آن تصویب شد، در واقع گام اول مجلس در این رابطه برداشته شد.
 
نماینده ورامین اظهار داشت: قبل از توافق ژنو  شاهد مانع تراشی‌ها و یاوه‌گویی‌های آمریکا بودیم، طرحی را در مجلس تصویب کردیم تا دولت ملزم شود در صورت مانع‌تراشی آمریکا غنی‌سازی 60 درصد را انجام دهد اما به دلیل آن که آمریکایی‌ها دست از مانع‌تراشی برداشتند و توافق ژنو صورت گرفت آن طرح مسکوت ماند.

وی در ادامه افزود: بعد از توافق ژنو که بار دیگر شاهد مانع‌تراشی آمریکایی‌ها بودیم که همگام با صهیونیست‌ها در مقابل ایجاد توافق ایستاده‌اند، دو طرح دیگر در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

نقوی‌حسینی با اشاره به طرح اول بیان داشت: طرح اول که به امضای 80 نفر از نمایندگان رسید توافق ژنو را "کم‌لن یکن" اعلام می‌کرد و دولت باید طبق این طرح به غنی‌سازی خودش ادامه می‌داد و طرح دوم که در کمیته هسته‌ای مجلس تهیه و تصویب شد که دولت را ملزم به حفظ دستاوردهای هسته‌ای می‌کرد.

نماینده ورامین گفت: پس نمایندگان سه طرح را دستور کار داشتند اما از میان این سه طرح،‌ طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای مورد قبول قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید و در حال حاضر دو طرح دیگر مسکوت مانده است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در مقدمه ماده واحده طرح الزام دولت مبنی بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای آمده است در صورتی که آمریکایی‌ها مانع‌تراشی کرده تا توافقی صورت نگیرد و یا این که کنگره، دولت و یا هر نهادی در آمریکا تحریم جدیدی علیه ما انجام دهد؛ دولت ملزم می‌شود تا مفاد این طرح را اجرا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار