وزیر اقتصاد:

باید برای شرایط تحریم تدابیرکوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم

وزیر اقتصاد و دارائی گفت: تدابیر اقتصادی ما در شرایط تحریم باید به گونه ای باشد که هم درکوتاه مدت بتوانیم شرایط را به خوبی تدبیر کنیم و هم در بلند مدت به اقتصادی شکوفا، پایدار و مستحکم دست یابیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛علی طیب نیا در گفتگو با به ستاد خبری چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404؛ با بیان اینکه در عرصه اقتصاد، چشم انداز بیست ساله و اقتصاد مقاومتی یک آرمان بلند مدت است و تحریم ها یک موضوع کوتاه مدت، افزود: موضوعات کوتاه مدت همچون پله هائی هستند که ما با طی کردن آن ها، مسیر خود را برای دستیابی به آینده ای روشن،  هموار می کنیم. 

وی اضافه کرد: اگر فقط چشم به چالش ها و تکانه ها بدوزیم قدرت حرکت خود را از دست خواهیم داد لذا مسیر آینده را باید با اهداف درخشان روشن کرد.

وزیر اقتصاد و دارائی با اشاره به تنش ها، چالش ها، تکانه ها و بحران ها به عنوان امری همیشگی در زندگی روزمره گفت : باید با یک دست امورکوتاه مدت را مدیریت کنیم و با دست دیگر به امور بلند مدت بپردازیم.

طیب نیا خاطر نشان کرد: بی توجهی به تکانه ها و بحران ها ممکن است به توهم گرایی خوش بینانه منجر شود و بی توجهی به اهداف بلند مدت هم ممکن است ما را اسیر روزمرگی نماید لذا باید ترکیبی از انضباط و انعطاف را مد نظر داشت،انضباط در پی گیری اهداف بلند مدت و انعطاف در پاسخگوئی به موضوعات کوتاه مدت.

وی گفت:رمز موفقیت این هدف ارتباط مسائل کوتاه مدت به اهداف بلند مدت است، هر چالش و بحرانی روزی به اتمام می رسد و در این بین کشوری موفق است که بتواند چالش ها و بحران ها را با رویکردی بلند مدت حل و فصل کند و پشت سر بگذارد.

چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404 با محوریت مدیریت جامع و راهبردی انرژی، آب و تجارت کشور در افق سند چشم انداز، با حضور برخی از مقامات عالیه کشور طی روزهای 20 و 21 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404؛ این سمپوزیوم به همت مجمع تشخیص مصلت نظام برگزار می شود، و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اقتصاد و دارائی، وزیر نفت، وزیر نیرو و و زیر صنعت معدن و تجارت سخنرانان اصلی آن خواهند بود.

در چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404علاوه بر وزراء ، روسای کمیسیون های اقتصادی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استادان 55 دانشگاه و مرکز علمی داخلی و خارجی نیز حضور خواهند داشت.

روز نخست این سمپوزیوم مراسم افتتاحیه و سخرانی و ارائه نظرات مقامات مختلف کشوری است و روز دوم هم به مسائل تخصصی و علمی از جمله سه پانل تخصصی، مدیریت جامع انرژی کشور، مدیریت راهبردی بحران آب کشور و چشم انداز تجارت ایران بعد از لغو تحریم ها اختصاص یافته است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، اقتصاد ، حرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار