«کیوان علی محمدی» در نشست خبری فیلم ارغوان:

بازی اغراق آمیز و تصنعی عمدی بود/ جنس بازی بازیگران ارغوان شیوه ای نو در بازیگری است

کارگردان فیلم ارغوان نوع بازی نقش آفرینان این فیلم را سبکی جدید و اغراق عمدی دانست.

به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی فیلم «ارغوان» با حضور مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، مرتضی اسماعیل کاشی، بازیگران، علی اکبر حیدری، نویسنده، مرتضی پورصمدی، مدیر فیلم برداری و امید بنکدار و کیوان علی محمدی کارگردانان این فیلم برگزار شد.   
 
یاشار نورایی منتقد سینما که اجرای این نشست را بر عهده داشت برنامه را با خیر مقدم به اهالی رسانه آغاز شد.   
 
بنابر این گزارش؛ بازیگران و عوامل فیلم پس از معرفی خود هر کدام به توضیحاتی پرداختند.
 
امید بنکدار کارگردان این فیلم گفت: ایده اول و اصلی فیلم از کتاب آقای حیدری است، من قصه فیلم را دوست داشتم و خواندن آن را به کیوان علی محمدی پیشنهاد دادم؛ هم عشق و هم موسیقی تم اصلی قصه بود.
 
بنکدار در ادامه ضمن تشکر از عوامل فیلم گفت: اگر پرفروش بودن فیلم نشان دهنده ارزشمند بودن آن است باید بگویم که اگر فیلم همسفر پس از سال های متمادی اکران شود مطمئنا پرفروش خواهد شد اما آیا این فیلم ارزشمند است؟
 
مهتاب کرامتی بازیگر این فیلم گفت: تجربه همکاری من و عوامل فیلم سال های قبل هم در مستندی به نام سرخ بوده است، که موضوع آن بیماری ایدز بود و هم چنین فیلم شبانه روز؛ به نظر من این فیلم دنباله فیلم شبانه روز است و با آن فضا و محیط ساخته شده است.
 
وی در ادامه گفت: در ساخت فیلم فرم باید به روایت کمک کند من تجربه کردن این گونه بازیگری را دوست دارم و علاقه مندم باز هم در این سبک بازیگری کنم.   
 
کرامتی هم چنین افزود: من در جشنواره امسال 4 فیلم دارم که فضا و نور و ژانر متفاوت دارند این فیلم هم این سبک بازی را می طلبید و یک نوع ایفای نقش مینیمال به روایت داستان کمک می کرد.   
 
کیوان علی محمدی که در کنار امید بنکدار کارگردان این فیلم بوده بیان کرد: رنگ و قاب بندی براساس نقاشی دانمارکی بوده است و در این طراحی عمق و میدان برای ما مهم بود، ما تلاش کردیم که در این فیلم به یک اغراق و تصنع دست پیدا کنیم و در قسمت ارتباط آقای احمدی و خانم کرامتی سعی در برقراری یک ارتباط عاشقانه و شاعرانه داشتیم.
 
وی در ادامه بیان کرد: صداها از جنس گرامافونی بود که به جنس صدای سالهای 50 و 60 بر می گردد.   
 
علی محمدی بیان کرد: ما از ابتدا در خصوص ایفای نقش بازیگران تلاش داشتیم یک وحدت هارمونیک در عین تضاد برقرار کنیم، تیمی که با آن ها کار کردیم فهم و درک بازیگری بالایی دارند و منظور کارگردان ها را از این نوع سبک بازی متوجه شدند؛ ما اغراق و تصنع را در گریم، حرکات و لباس بازیگران هم می بینیم و همین طور که گفتم این تصنع عمدی است.
 
علی محمدی عنوان کرد: ریتم کند و تند واژه هایی نسبی هستند و باید تخصصی تر به این بحث بپردازیم. سبک و نوع این فیلم می طلبید بازی ها این گونه باشند.
 
مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری بیان کرد: ارغوان تنها فیلمی نیست که به شکل نگاتیو فیلم برداری شده بلکه فیلم بوفالو هم در این جشنواره با نگاتیو بوده که سپس به دیجیتال تبدیل شده این تجربه هم از تجارب خوب من بود که لحظات خوبی را سپری کردم.   
 
وی با بیان این که طراحی صحنه و فضای کار و گریم مطلوب کارگردان ها بوده است گفت: ما از سال 76 با این کارگردان ها همکاری داریم و سر صحنه ها سعی بر دیالوگ کمتر و فهم بیشتر از منظور طرفین است.
 
در خصوص رنگ و طراحی باید بگویم که اتفاق پیچیده ای نیست و ابزار جدید به ما کمک کرده است باعث خوشحالی است که این دو کارگردان از زبان مدرن دو اثر قبلی که باعث دشمن تراشی شده بود فاصله گرفتند و در این اثر به یک زبان کلاسیک رسیدند.  این تجربه از دو تجربه قبلی موفق تر بود و من آن را دوست داشتم.   
 
پورصمدی در پایان گفت: پس از کار شبانه روز در پس این اثر باید بگویم که تمام پلان ها و حرکات و صحنه ها حساب شده بود و هیچ چیز تصادفی نبوده است چون با هوشمندی این دو کارگردان پیش رفته است.   
 
آهنگساز فیلم نیز بیان کرد: ما تصمیم داشتیم که از سبک و شیوه موسیقی خاصی استفاده کنیم که در موسیقی فیلم و چه در ملودی هایی که در جریان فیلم استفاده می شد سعی بر این بوده که ارتباط آدم ها را به تصویر بکشیم.
 
آزاده صمدی بازیگر این فیلم گفت: در ارغوان با یک فیلم رئال مواجه نیستیم و در کارهای آقای بنکدار و علی محمدی با تلفیقی از هنرهای مختلف سر و کار داریم در این اثر قصه گویی در کنار فرم جریان داشته و فضای عاشقانه فیلم با صدا و موسیقی و تصاویر زیبا همراه است.   
 
مهدی احمدی در پایان بیان کرد: قاب بندی و حرکت دوربین و صحنه پردازی و صحنه آرایی آنقدر حساب شده و دقیق بود که نمی توان چیزی را از آن جا کرد. طبق گفته کارگردان فیلم قاب ها از روی نقاشی گرفته شده و اگر حالت و بازی بازیگران تصنعی است این سبک کار بوده است.   
 
گفتنی است؛ ابراهیم حاتمی کیا تماشای فیلم ارغوان را از نیمه رها کرد و از سالن خارج شد.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار