«محسن شریفیان» در نشست خبری کنسرت گروه لیان:

خط قرمز بنده برای موسیقی مذهب است/ اجرای من با عنوان حضرت محمد(ص) به تالار وحدت می‌آید

شریفی گفت: موسیقی ما چیزی نیست که ضد مذهب باشد، خط قرمز ما مذهب است و موسیقی من پا فراتر از مذهب نمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری کنسرت گروه لیان با حضور محسن شریفیان سرپرست گروه و سید علی میر محمدی مدیر برگزاری کنسرت در تالار رودکی برگزار شد.
 
سید علی میر محمدی در ابتدا گفت: ما در شرایطی کنسرت گروه لیان را برگزار می‌کنیم که لغو کنسرت در شهر بوشهر و شیراز باعث شد که شرایط برای لیان ملتهب باشد. گروه لیان تمامی خط قرمزهای مذهبی و انقلابی را رعایت کرده است. شاید دلواپسی‌هایی باشد، البته همه‌ی آدمها دلواپسی دارند، فقط جنس دلواپسی‌ها فرق می‌کند و امیدوارم شاهد کنسرت خوبی باشیم.

محسن شریفیان در ادامه نشست گفت: بلیت‌های کنسرت ما امروز پایان یافت و امیدوارم بتوانیم کنسرت را تمدید کنیم.

وی درباره‌ی‌ حضور گروه لیان در جشنواره فجر عنوان کرد: ما نتوانستیم با جشنواره موسیقی فجر به توافق برسیم، به لحاظ مالی وضعیت اسف‌بار بود و من در شان موسیقی بومی ندیدم که در جشنواره حضور یابم. ما هم پارسال و هم امسال شرکت نکردیم و گاهی نبودن‌هایمان بهتر از بودنمان است.

وی افزود: بحث این نیست که ما گروهی هستیم که دنبال مسائل مالی باشیم، ما این موضوع را سه سال پیش رعایت کردیم و حتی تندیسی که دریافت کردیم را به زلزله زدگان تقدیم کردیم. شرایط در موسیقی فجر شرایط خوبی نبود،‌من احساس می‌کنم گروه‌هایی که شرکت می‌کنند، شرایط‌شان خوب نیست،‌ گاهی وقت‌ها رقم‌هایی که پیشنهاد می‌شود، در شان هنرمندان نیست. ما تمام تلاشمان این است که در بوشهر برنامه داشته باشیم و هر وقت صحبت کردیم، درباره‌‌ی لیان همیشه یک حاشیه بوده است. صرف اجرای لیان نیست، صرف اجرای موسیقی بومی بوشهر است.

وی تصریح کرد: من با سه جبهه برای یادگیری موسیقی مبارزه کردم، اولین مشکل من خانواده بود که آن را حل کردم و الان قوی‌ترین آدم‌هایی که پشتم هستند، خانواده است، بعد جامعه بود که سعی کردم جایگاه این ساز را با 6 کتابی که پیرامون آن به نگارش درآوردم، ارتقاء دهم. بخش دیگر آن‌هایی که مخالفند و ساز ما صراط آن‌ها نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: ما پس از مشکلات پیش آمده جلساتی داشتیم که اغلب سوء تفاهم بین مخالفان و ما بود. یکسری چیز‌ها حل شدنی نیست و گویا بعضی از دوستان دغدغه‌ی محیط زیست دارند و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و می‌دانم که اغلب مخالفان دیگر با اجرای ما مشکلی ندارند. من تمام تلاش خود را می‌کنم از موسیقی خود در شهرهای دیگر و کشورهای دیگر موسیقی پرشور و پرنشاطی را نشان دهم. ما به اندازه‌ی کافی خود سانسوری داریم و از روشی که به آن معتقدم، کوتاه نخواهم آمد. من نمی‌توانم ساز نی انبان را حذف کنم که اگر این اتفاق بیفتد، اصلا خوب نیست. موسیقی ما چیزی نیست که ضد مذهب باشد، خط قرمز ما مذهب است و موسیقی من پا فراتر از مذهب نمی‌گذارد. هنر در ایران این است و باید مقاومت کرد. من می‌مانم و ثابت می‌کنم که موسیقی من، موسیقی فاخری است.

شریفیان عنوان کرد: موسیقی بوشهر، مثل موج می‌ماند، شاید کسی که آن‌ها آن‌جا نباشد، فکر می‌کند موج دائما در حال تکرار است، اما کسی که در بوشهر زندگی می‌کند، می‌داند این موج‌ها تغییر می‌کند. این شکل کلی گروه لیان است.

وی درباره‌ی تغییر سبک موسیقیایی‌اش گفت: ساز من محدودیت‌هایی دارد و خواهشم این است محدودیت موسیقی نواحی را درک کنید. من هنوز نتوانستم با مخاطبانم به تعداد زیاد ارتباط برقرار کنم،‌ما بخش تلفیقی را هم راه انداختیم که چیز دیگری از موسیقی بوشهر است.

وی درباره‌ی عنوان کنسرت هفته‌ی آینده‌اش گفت: عنوان این کنسرت با نام مبارک حضرت محمد اجین خواهد بود. این شخصیت بزرگ در موسیقی ما از دیر باز جایگاه مشخصی دارد و در تاریخ ما حضرت محمد دور از موسیقی نیست. حضرت محمد در بوشهر جایگاه ویژه‌ای دارد و ما کارمان را با نام ایشان شروع می‌کنیم، عشق ما ایشان است و ما نمی‌توانیم بپذیریم به مقدسات‌مان توهین صورت گیرد.

شریفیان ادامه داد: استقبال از موسیقی پلکولوریک خیلی مسئله‌ی مهمی است و مسئولین باید به آن توجه کنند و من امیدوارم کنسرتم در تهران تمدید شود تا مخاطبان تهرانی‌ام را ببینم. ما حتی تصمیم گرفتیم در فرهنگسرای بهمن هم اجرا بگذاریم، اگر گروه دیگری در آنجا کنسرت نمی‌گذارد، من ابایی ندارم که به جنوب شهر بروم.

سید علی میرمحمدی در ادامه نشست عنوان کرد: من تا به حال ندیدم گروهی بیشتر از منابع مالی به مخاطبش توجه کند که بچه‌های گروه لیان چنین انگیزه و بینشی دارند. بالاترین قیمت بلیت به درخواست محسن شریفیان برای حمایت از مخاطب در تالار وحدت 50 هزار تومان است که این اتفاق بی سابقه‌ای در کنسرت‌های تهران است.

شریفیان درباره‌ همین موضوع در انتها خاطرنشان کرد: من باز هم با این قیمت مخالفم و راضی نیستم، ولی وقتی که تالار وحدت مبلغ مشخصی می‌گیرد و وضعیت سفر و اسکان برای ما پیش می آید، همه‌ی این‌ها خود هزینه بر است و ما مجبور به این قیمت می‌شویم.
 

انتهای پیام/ اس
 

برچسب ها: شریفیان ، موسیقی ، لیان ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار