ذوالقدر خبر داد؛

رسیدگی به 15میلیون پرونده از سوی قوه قضائیه در سال گذشته

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه سال‎ گذشته قوه قضائیه 15 میلیون پرونده را رسیدگی کرد، گفت: رضایت‎مندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی در ایجاد عدالت اجتماعی هدف والای دستگاه قضایی است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «محمدباقر ذوالقدر» در جمع قضات و کارکنان دادگستری لرستان، اظهار داشت: اکثر انقلاب‎ها در سایر دولت‎ها وامدار دو بلوک شرق وغرب بوده و تحت فرامین آن‎ها اداره می‎شده است، اما انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی مستقل و فارغ از خرده فرمان‎های بلوک شرق و غرب و بر مبنای دینی و فرهنگ حسینی و به رهبری الهی امام خمینی(ره) توانسته است از گذشته تاکنون الگوی مناسب و معتبری برای سایر کشورهای آزادی‎خواه و مستقل دنیا باشد.
 
وی اظهار کرد: قوّه قضائیه از ارکان مهم و اساسی کشور است و بدون شک این اعتبار و اقتدار مدیون زحمات قضات و کارکنان سخت‎کوش و اقدامات این عزیزان است و این رکن اساسی کشور با مدیریت آیت‎الله لاریجانی منسجم‎تر شده است.
 
معاون قوه قضائیه تصریح کرد: کشور اسلامی ایران از بطن مردم و مبتنی بر خواست و اراده مردم و برخاسته از عشق ولایی مردمی است و استقرار عدالت و امنیت شالوده اساسی آن است و دستگاه قضایی به‎عنوان یکی از ارکان سه‎گانه نظام توانسته است از گذشته تاکنون جزء خوشنام‎ترین و پرکارترین دستگاه‎های قضایی دنیا باشد و در مقایسه با سایر کشورها از جایگاه رفیعی برخوردار است.
 
ذوالقدر اضافه کرد: سال‎گذشته قوّه قضائیه 15 میلیون پرونده را رسیدگی کرده است که این مهم هم نشان از حجم بالای کار در دستگاه قضایی و هم نشان از اعتماد مردم به دستگاه قضایی به عنوان ملجاء تظلم خواهی است.
 
وی گفت: البته در کنار مجموعه دادگستری سایر سازمان‎های وابسته به قوّه قضائیه هم از آمار بالا و عملکرد مطلوبی برخوردار بوده‎اند، مثلا سازمان پزشکی قانونی بیش از 2.5 میلیون ثبت ارائه خدمات داشته است و سازمان زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربیتی درعرصه اصلاح و تربیت مددجویان به 230 هزار نفر جمعیت کیفری کشور خدمات ارزنده و موثری را ارائه کرده است.
 
این مسئول افزود: سایر سازمان‎ها همچون سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان تعزیرات حکومتی و شوراهای حل اختلاف در عرصه خدمت به مردم بسیار کوشا و کارگشا بوده‎‏اند.
 
ذوالقدر اظهار داشت: کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی مدیون نیروی انسانی متعهد و متخصص آن است و براساس منویات مقام معظم رهبری، در نظام دینی بعد از رضای خدا رضایت عامه مردم ملاک عمل است و رضایت‎مندی مردم از عملکرد دستگاه قضایی در ایجاد عدالت اجتماعی هدف والای دستگاه قضایی است و انصافا با وجود حجم بالای کار و سختی کار، لیکن کارکنان دستگاه قضایی مجدانه در خدمت‎رسانی به مردم شریف از هیچ کوششی دریغ نمی‎کنند.
 
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی ارتقاء سطح کیفی خدمات را در دستور کار خود قرار داده است و در این خصوص برنامه‎هایی تدوین و ابلاغ شده است و از آن جمله تکمیل کادر قضات و کارکنان با توجه به نیازسنجی‎های به عمل آمده، ارتقاء سطح آموزش‎ها ویژه قضات و کارکنان، ایجاد بنیاد تعاون و رفاه کارکنان قوّه قضائیه در آینده بسیار نزدیک است.

معاون راهبردی قوّه قضائیه در پایان گفت: تمامی این اقدامات در راستای اهداف والای قوّه قضائیه در خدمت‎رسانی به مردم است، مردم ولی‎نعمتان ما هستند و شایسته ارائه بهترین خدمات در تمامی زمینه‎ها و ما در دستگاه قضایی با تمام توان و تمام‎قد در خدمت مردم بوده و خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار