سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

تداوم و تشدید بارش‌ها تا روز یکشنبه در بر خی مناطق کشور/تهران، نیمه ابری و 8 درجه

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، فردا بر شدت فعالیت سامانه افزوده شده و دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده، نواحی جنوب غرب، مرکز و بتدریج شمال شرق را نیزدر بر می گیرد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "پنجشنبه نهم بهمن ماه 93" سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده سبب بارش برف و باران و وزش باد در نواحی غربی، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب خواهد شد.

براساس این گزارش، فردا بر شدت فعالیت سامانه افزوده شده ودامنه بارش ها علاوه بر مناطق ذکر شده، نواحی جنوب غرب، مرکز و بتدریج شمال شرق را نیزدر بر می گیرد و روز شنبه این سامانه در نوار شمالی به ویژه سواحل شمالی و شمال شرق سبب بارش برف و باران و وزش باد گردیده و در روز یکشنبه از سمت شمال شرق کشور خارج می گردد.
 
شایان ذکر است، امروز وزش باد نسبتا شدید در استان های اردبیل و گیلان رخ خواهد داد و خلیج فارس نیز روزهای پنجشنبه و جمعه مواج است  همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد، پدیده گرد و غبار طی امروز وفردا در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

قابل ذکر است، امروز بارش باران و برف در کرمانشاه، کردستان، لرستان و بارش باران در ایلام. بارشها به شدت کمتر در همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی است .

گفتنی است، با توجه به پیش بینی بارش  برف در مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده، برای تردد در جاده های غرب، شمال غرب، جاده های منتهی به رشته کوه البرز و زاگرس به همراه داشتن تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ در روزهای پایانی هفته جاری و روز شنبه آینده توصیه می شود. 

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران و فردا، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران و روز شنبه، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران یا برف و شهر تهران امروز، نیمه ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 13 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 3 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 8 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

10

2-

فارس

20

2

آذربایجان غربی

9

2-

قزوین

12

1

اردبیل

10

2-

قم

12

2

اصفهان

14

3-

کردستان

11

1-

البرز

12

1

کرمان

18

0

ایلام

14

6

کرمانشاه

15

2

بوشهر

24

14

کهکیلویه و بویراحمد

17

2

تهران

13

3

گلستان

13

2

چهارمحال و بختیاری

13

2-

گیلان

14

4

خراسان جنوبی

14

1-

لرستان

15

2

خراسان رضوی

12

3-

مازندران

12

3

خراسان شمالی

10

2-

مرکزی

10

1

خوزستان

24

14

هرمزگان

24

9

زنجان

11

0

همدان

9

3-

سمنان

14

1

یزد

22

4

سیستان و بلوچستان

20

1

 

 

 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۸:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
بايدبه احتكاراين بارشها فكركردوتماشای آن مشكل آبى كشورراحل نخواهدكرد
آخرین اخبار