همدان؛

برخورداری 77 درصد از راههای روستایی همدان از راه آسفالته

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی استان همدان ازآسفالته شدن راههای روستایی بالای 20 خانوار استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه برای آسفالت تمامی راههای روستایی 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حبیب نادیان رفیع با بیان اینکه در استان همدان پنج هزار و 111 کیلومتر راه وجود دارد، افزود: از این میزان 85 کیلومتر آزادراه، 556 کیلومتر بزرگراه، 344 کیلومتر راه اصلی، 766 کیلومتر راه فرعی و سه هزار و 360 کیلومتر راه روستایی است.

نادیان با تصریح بر اینکه در استان همدان سه هزار و 360 کیلومتر راه روستایی وجود دارد، گفت: از این میزان دو هزار و 590 کیلومتر راه روستایی آسفالته بوده و 770 کیلومتر راه شنی و خاکی است.

وی تاکید کرد: اگر راه 27 روستای 20 خانوار و به بالا به طول 102 کیلومتر آسفالت شود تمامی روستاهای استان همدان که دارای 20 خانوار و به بالا هستند از نعمت راه آسفالته برخوردار می‌شوند.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان همدان یاداورشد: با اجرای آسفالت 202 کیلومتر از راه‌های روستایی ، تمامی روستاهای دارای سکنه استان همدان از راه آسفالت برخوردار می‌شوند.

وی جمعیت برخوردار از راه آسفالته روستایی در استان همدان را بیش از 99 درصد اعلام کرد و گفت: کمتر از یک درصد جمعیت روستایی راه بدون آسفالت دارند.

نادیان در پایان با تاکید بر اینکه امسال برای 100 کیلومتر از راه‌های روستایی فاقد شانه، شانه ایجاد کرده‌ایم، خاطرنشان ساخت: رفع نقاط پرحادثه، خط کشی و نصب تابلو در راه‌های روستایی نیز از دیگر اقداماتی است که اجرایی شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.